Avatar billede thecrowi Nybegynder
31. august 2004 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mobiltelefon med kamera og midp

Hej
Jeg sidder og arbejder på et java program til mobiltelefonen som skal kunne hente de billeder ind, som er taget og ligger gemt på mobiltelefonen.

Dette forudsætter selvfølgelig mobiltelefonen indeholder et kamera.

Mit problem er, hvordan tilgås disse billeder fra java ?

Mvh
Mikael
Avatar billede mat Nybegynder
31. august 2004 - 14:19 #1
http://bellsouthpwp.net/m/c/mcpierce/j2mefaq.html - søg på "camera"

Umiddelbart ser det ud til at det skal være bygget ind af mobil producenten, hvis det skal være muligt?

mvh mat
Avatar billede thecrowi Nybegynder
01. september 2004 - 13:13 #2
Det er hensigten at en bruger tager et billede med mobiltelefonen uden brug af vores applikation.
Derefter skal brugeren afvikle java applikationen og igennem denne have adgang til de billeder som mobilen har taget

Er det ikke muligt at lave noget generelt, hvis ikke i java, hvad så med med en symbian applikation ?

Men det burde da være muligt i java ?

Mvh
Mikael
Avatar billede thundergod Nybegynder
03. september 2004 - 08:56 #3
Det er ikke muligt at gøre det i MIDP, hverken 1.0, 2.0 eller 2.1.
MIDP er begravet i en meget sikker 'sandpit'.
Hvis du vil tilgå systemet, skal du enten lave et C program til telefonen eller prøve med PersonalJava. PersonalJava har mulighed for at foretage native kald (kald til andre programmer, såsom Symbian OS.
Tilgang til at tage billeder i MIDP 2.0 foregår gennem MMAPI delen af MIDP, men det er meget begrænset hvor godt det virker.
Jeg har lavet et program til Nokia 6600 der bl.a. tager et eller flere billeder, gemmer persistent og sender ind til en server over Internettet. Men f.eks. er det slet ikke muligt at tilgå den del af MMAPI med en SE P900.
Jeg har ingen erfaring med den nyere K700, men der er da en chance for at det virker bedre der.
Avatar billede thecrowi Nybegynder
08. september 2004 - 11:16 #4
Mange tak for svaret Thundergod
Løsningen på problematikken bliver en applikation udviklet til Symbian OS

Jeg er dog bekymret for om det er muligt at lave en applikation, hvor det er mulig at portere den til andre mobiltelefoner med Symbian OS uden problemer, forudsætter selvfølgelig at det er samme version nummer, eks version 7.0.

Mvh
Mikael
Avatar billede thundergod Nybegynder
10. september 2004 - 17:21 #5
Svar og svar.. :-)
Avatar billede thecrowi Nybegynder
10. september 2004 - 21:24 #6
Jeg er blevet lidt klogere på tingene :-)

Vil dog også prøve og kaste noget tid efter en løsning i CDC istedet for CLDC, da der i denne konfiguration er implementeret java.io pakken

Dog begrænser på denne måde antallet af mobiltelefoner, hvor det kan afvikles

Mvh
Mikael