Avatar billede 171257 Nybegynder
31. august 2004 - 10:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafik i adressefeltet

Hvordan får man grafik ind i adressefeltet således at når man tilføjer ens hjemmeside til Foretrukne vises et lille grafik + navnet på hjemmesiden? (FP 2002)
Avatar billede ckh Nybegynder
31. august 2004 - 10:56 #1
Det er et såkaldt favicon (et tegnet ikon du gemmer i dit rodbibliotek på serveren med endelsen .ico). Du kan læse om det her bl.a.:
http://www.favicon.com/
Avatar billede ckh Nybegynder
31. august 2004 - 11:02 #2
Kort fortalt kan du tegne et ikon (16*16 pixel) og gemme det som en .ico fil.
Hvis du ikke har et program der kan lave .ico filer kan du f.ex. benytte irfanview ( http://www.irfanview.com )
Avatar billede 171257 Nybegynder
31. august 2004 - 11:05 #3
Tak for hjælpen.
Avatar billede ckh Nybegynder
31. august 2004 - 11:12 #4
Det var så lidt. Tak for points :)
Avatar billede mibu Nybegynder
31. august 2004 - 11:41 #5
Du kan sågar kopier fra et hvilket som helst dokument (f.eks. word) og kopier direkte ind i irfanview, så er det bare gemme det som "favicon.ico" . Dette lille billed gemmer du i roden på din hjemmesideserver. og indsætter følgende linie i "Head" i din index side.
<LINK REL=SHORTCUT ICON" href="favicon.ico">
Mibu
PS. Denne her er gratis!