Avatar billede dlc Nybegynder
27. august 2004 - 11:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bundkort til cas 2 RAM

Hej

SPECS:
P4 2.6 HT Northwood
2x512 PC 3200 Cas 2.0/HyperX fra Kingston
Abit VT7 med VIA 880 Chipset
Zalman 6500 CuAlu CPU køler 80 mm
Zalman chitset passiv kølegitter
Pabst Kabintetkøler 120 mm
-----------------------------

Når jeg OC min cpu via FSB´en går det fint, men når jeg OC min ram fra 2.5 CAS til 2.0 crasher maskinen med mellemrum eller når når rammen bliver belastet, uanfægtet om jeg har OC cpu´en eller ej. Selv ved at give rammen mere mhz ved at sætte volten op, f.eks til 2.70 eller 2.80 crasher den.

Jeg har læst mig frem til, hist og her, at der findes bundkort der er gode til at OC ram og nogle er ret dårlige...

Mit spørgsmål er om jeg skal skifte til et andet og hvis ja, hvilket et skal det så være????

Jeg har faktisk også hørt at ved når man køre med to klodser kan man ikke få rammen ned på 2.0 i CAS?????
Avatar billede freehelp Praktikant
27. august 2004 - 11:22 #1
Modtager du ikke hjælp om samme problem her
http://eksperten.dk/spm/497569
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2004 - 20:23 #2
Man kan sagtens køre 2 moduler ved cas 2. Jeg 2 HyperX PC3500 der kører 2-3-3-7 ved 219Mhz (438 DDR) 100% stabilt.

Kig på Kingstons hjemmeside og slå modulernes serienummer op (står på siden af modulerne). Der kan du så se hvad de garanterer at de kan køre. Hvis de ikke kan køre det på dit bundkort, må du få dem byttet der hvor du har købt dem.
Avatar billede dlc Nybegynder
01. september 2004 - 17:03 #3
okay checker lige mine moduler.. Har købt dem hos SHG.dk som siger at det er 2.0 i CAS. Har forresten en ven som købte nogle der også skulle være 2.0 men som var 2.5 i cas..

Til freehelp. det er lidt anderledes for umiddelbart burde mit MB kunne køre med dem, men der findes jo MB som faktisk ikke kan...
Avatar billede freehelp Praktikant
01. september 2004 - 18:47 #4
Kender ingen selv :-)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
02. september 2004 - 10:55 #5
dlc, del nu for en gangs skyld point ud til de folk, som hjælper dig !

...
Avatar billede freehelp Praktikant
02. september 2004 - 16:41 #6
Bare husk at lukke!
Avatar billede dlc Nybegynder
02. september 2004 - 21:36 #7
nå ja klart nok...sorry :-(