Avatar billede gigaspeed Nybegynder
26. august 2004 - 16:27 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Bervfletning adresser fra det globale adresse kartotek

Hjælp!!! - jeg sidder en med Small busniess server 2003, hvor der køre en Exchange server 2003. Klientermaskiner er WinXP pro. med Office 2003.

Mit problem er at brevflette med serverns globale adresse kartotek. Eks. fra Word via brevfletnings guiden.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig "Hurtig" da jeg meget gerne skulle have det op at køre inden weekenden...

Jeg giver 200 af de gode, hvis der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 18:51 #1
Højreklik på mappen Kontaktpersoner >Ny mappe. Giv mappen navnet Flet.
Klik på menuen Funktioner >Adressekartotek.
Klik på menuen Funktioner >Indstillinger. (I Adressekartotek).
Opbevar private adresser i: Flet.
Klik OK
Vis navne fra: Global adresseliste.
Marker alle adresser, højreklik >Føj til Kontaktpersoner.

Nu har du alle adresser fra Global adresseliste, i mappen Flet.
Følg guiden i Microsoft Word.

:-)
Avatar billede gigaspeed Nybegynder
26. august 2004 - 19:13 #2
Det viste jeg desværre godt, det er også min nød løsning, hvis jeg ikke kan få det op at køre inden weekenden.

Problemet er at så bliver kontakterne ikke opdateret fra serveren, når der bliver oprettet nye kontakter i det globale adressekartotek.

Jeg mener, at jeg skal ind på lave nogen rettigeheder på exchange serveren inden det kam lade sig gør.Men jeg ved ikke hvor..

-ellers tak for forsøget

Mvh/GigaSPEED/tbe
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 19:16 #3
Prøv lige at forklare hvad det er du vil!
Avatar billede gigaspeed Nybegynder
26. august 2004 - 19:34 #4
Jeg skal flette et word dok. med nogle af virksomhedens globale adresser. og det skal være sådan at jeg om 3 mdr eller 10 mdr. kan gå ind og gøre det igen (at adressekartoteket automatisk bliver opdateret)

Hvis du forstår hvad jeg mener ?`
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 20:25 #5
Nu tror jeg at jeg har fattet det.

Start Microsoft Access.

Opret en ny tom database, gem den i Dokumenter\Datakilder.
Klik menuen Filer >Hent externe data >Sammenkæd tabeller.
Sæt filtype til Exchange().
Vælg Adressekartoteker >Global adresseliste.
Klik næste.
Klik Udfør.

Start Microsoft Word.

Følg guiden, brevfletning.
Ved datakilde, vælg den .mdb du lavede tidligere.
Under vælg tabel, klik indstillinger.
Sæt hak i Synonymer.
Vælg Global adresseliste.

:-)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2004 - 19:02 #6
Du har fuld gang i en anden tråd uden at afslutte denne. kunne du bruge mit svar?
:-(
Avatar billede gigaspeed Nybegynder
29. august 2004 - 19:18 #7
Yes - super godt , mange tak
Avatar billede gigaspeed Nybegynder
29. august 2004 - 19:19 #8
hvordan giver jeg de 200 - jeg er ret ny i dette forum