Avatar billede eksperten_ Nybegynder
26. august 2004 - 11:23 Der er 5 kommentarer

VIRUS Startsiden vil ikke gemmes.

Hejsa!

Har jeg fået virus eller hvad kan der være galt, når jeg går ind i internetegenskaber og skriver min startside, virker den første gang efter jeg har klikket ok. Men hvis jeg så trykker på "gå til startside" eller lukker browseren og starter igen kommer siden about:blank og home search frem... Hjælp!!!
Avatar billede bwyan Nybegynder
26. august 2004 - 11:28 #1
Check efter spyware... der er meget spyware fra internet sider, der tvinger din internetadresse til at være en bestemt side...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. august 2004 - 11:49 #2
Du skal igang med denne procedure - som så mange andre:
Instaler denne - opdater - kør - og fjern hvad den brokker sig over:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Instaler denne - opdater - kør - og fjern hvad den brokker sig over:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Derefter:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Læs og forstå - copy loggen herind og en 'HiJackThis' freak/ekspert vil kommentere den..
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
28. august 2004 - 12:11 #3
O.K. Hej igen, nu har jeg kørt de programmer som du '|majsmarken|' anbefalede. Den har slettet en hel del. Men det med startsiden driller stadig... Her er loggen fra Hijackthis.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:09:17, on 28-08-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\iemp32.exe
C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\ocmsn.log:zpqfl
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Benner\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. august 2004 - 13:02 #4
1) Fjern/afinstall denne: P2P Networking

(Er du sikker på at du har hele loggen med ?)
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
31. august 2004 - 14:41 #5
Husk at kopiere HiJackThis.exe i en mappe for sig selv på skrivebordet!

Gør det og copy loggen igen