Avatar billede brunhoj Nybegynder
22. august 2004 - 23:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

GoToRecord & visning af rækkenr. i kombobox

Mit problem er flg: På en kombobox' 'after update event' skal koden 'DoCmd.GoToRecord acDataForm, Me.Name, acGoTo, intRowNr' køres. Variablen intRowNr skal være lig med postnummeret (rækkenummeret) fra rækkekildetabellen. Men jeg kan jo ikke bruge tabellens ID/autonr., hvis der er poster der slettes fra tabellen. Hvordan kan jeg få returneret postnr/rækkenr. i komboboxens rækkekilde?
Avatar billede hekla Nybegynder
23. august 2004 - 00:22 #1
Du skal sandsynligvis bruge en Dlookup, men du er nødt til at forklare lidt nærmere, hvordan dine tabeller og din komboboks er skruet sammen.

Et gæt:
intRowNr = DLookup("postnummer"; "[MinRækkekildetabel]"; "ID =" & Me!Minkomboboks)

eller hvis værdien i komboboksen er tekst:
intRowNr = DLookup("postnummer"; "[MinRækkekildetabel]"; "ID = '" & Me!Minkomboboks"'")
23. august 2004 - 08:41 #2
Me.Currentrecord returnerer rækkenummeret på den aktuelle post i forhold til den valgte sortering. Men denne kan ikke indlægges løbende i en rækkekilde.

Jeg ville derfor overveje at benytte Docmd.FindRecord i stedet for docmd.GotoRecord.
Det kræver bare, at du har primærnøglen (eller et andet unikt felt) med i rækkekilden.