Avatar billede staz Nybegynder
20. august 2004 - 12:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tekst for maskinen til at fryse et par sekunder.

Hvis jeg har 20 linjer tekst fx., og jeg vil sætte linjeafstanden op til fx. 15 pixels så fryser maskinen 4-6 sekunder før den udfører kommandoen. Det er som om den ikke har nok ram, men hvis jeg bruge de foruddiffineret indstillinger så er der ingen problemer.

Sidder på en 2.4 Ghz pentium 4 med 716 ram - Nogle bud på hvad problemet kan være?
Avatar billede kreller1 Nybegynder
20. august 2004 - 12:52 #1
Prøv at hente programmet HijacThis og send en log til en der har lidt mere forstand på det.. Bagefter køre du en adaware scan og ser så havd der sker..!
Avatar billede staz Nybegynder
20. august 2004 - 15:25 #2
Det er ikke virus. Andre forslag?
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. august 2004 - 19:13 #3
humm, jeg oplever nogen gange det samme, men KUn med "ukorente" skrifttyper
(freefonts) har aldrig haft problemet med standard (ariel, verdana, times, osv)
hvilken font leger du med, og sker det med ALLE skrifttyper ?

det burde ikke være maskinen der er noget galt med, 2.4 m. 712 spiser PS uden prob.
Avatar billede staz Nybegynder
22. august 2004 - 11:17 #4
Da jeg laver mest designs til websites, så det er også trebutch MS og verdana problemet ligger med. Men det er alle skriftyper ja.

Jeg kunne heller ikke forstå det kunne være mit hardware? Hvad med scratch disk måske?
Avatar billede rowdy Nybegynder
31. august 2004 - 14:31 #5
Er det lige meget hvilken opløsning? Ellers kan det måske være der.
Avatar billede staz Nybegynder
31. august 2004 - 17:19 #6
Jeg har ikke testet det. Jeg kører 1600x1200 så tester det lige =)
Avatar billede rowdy Nybegynder
01. september 2004 - 11:44 #7
Måske kan det også skyldes hvis du arbejder i høj DPI.
Avatar billede staz Nybegynder
01. september 2004 - 11:49 #8
Opløsningen var ikke problemet.

Høj DPI er heller ikke problemet da jeg mest laver websites, og derfor kører i 72 dpi =)
Avatar billede mobius6 Juniormester
01. september 2004 - 12:02 #9
bruger du ATM (adobe type manager) eller adobe font folie ellet .oft fonte
eller er det hele rent .ttf (TrueTypeFonts)?
Avatar billede staz Nybegynder
01. september 2004 - 20:21 #10
Jeg bruger ATM og jeg har Adobe Font Folio. Men det er ikke nogle kun adobe skrifterne der er problemer med.
Avatar billede prodic Mester
02. september 2004 - 17:32 #11
Måske et skud i tågen men har du din Info-palette aktiv?
Mener at den fra tid til anden har været skyld i problemer med relation til font/tekst.
Avatar billede staz Nybegynder
02. september 2004 - 21:30 #12
Yes, den er altid aktiv. Jeg bruger den meget da jeg laver websites og måler meget når jeg skærer ud. Jeg kan lige tjekke om det er den =)
Avatar billede staz Nybegynder
21. september 2004 - 14:55 #13
Det var heller ikke sagen. Jeg må nok bare give op =/
Avatar billede staz Nybegynder
21. september 2004 - 14:55 #14
Lukker