Avatar billede calo2 Nybegynder
20. august 2004 - 01:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvorfor viser fp noget andet end IE?

Hej!

Har lavet en lille ramme ud af nogen billeder. Rammen sider perfekt sammen i FP, men når jeg åbner siden er den forskudt med ca. 6 pix??? Har så prøvet at ændre i billedet sådan at det passer i IE, men så viser den rammen som den ikke passer i FP???

Hvad skyldes dette?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. august 2004 - 08:17 #1
Det skyldes at IE viser tingene som den er sat op, du kan med andre ord oftest ikke være sikker på hvordan det ser ud hos klienten. Han kan have en anden opløsning end dig, han kan bruge en større skrifttype, eller ikke have den font du anvender.

Hvis du vil være mere sikker på hvordan det ser ud i browseren, så skal du bruge css og du skal altid kontrollere dine ting i browseren for du kan aldrig regne med frontpages visning
Avatar billede calo2 Nybegynder
20. august 2004 - 13:05 #2
OK, hvad er css?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. august 2004 - 13:27 #3
CSS er Cascading Style Sheets. Faktisk vil du se af CSS får meget forøget betydning i de nyere browsere og er en stor del af den nye HTML standard. Jeg finder lige et reference link til dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. august 2004 - 13:29 #4
Her har du en reference over alle CSS kommandoer. FRontpage kan lave CSS men jegkanikke på stående huske hvad det kaldes på dansk. Du finder skabeloner når du går i filer ny side

http://www.devguru.com/Technologies/css/quickref/css_index.html
Avatar billede calo2 Nybegynder
20. august 2004 - 21:45 #5
Takker;-) Smid evt. lige et lille svar hvis du vil ha´dine point.
Go´weekend herfra...