Avatar billede mikkelbm Nybegynder
19. august 2004 - 08:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Døde links på Google

Hej

Jeg ville lige høre, hvad Google gør, hvis den render ind i et dødt link?

Det er fordi jeg med min hjemmeside havde opnået en rimelig placering på Google, men min webhotel udbyder valgte at bruge et par dage på at udskifte servere - så nu har Google slettet min side fra deres indeks.

Kan jeg forvente, at der går de obligatoriske 3-4 uger inden jeg er på igen, eller tjekker Google senere om det virkelig var døde links?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2004 - 08:45 #1
Det er en dårlig ide at fjerne før du er klar med noget nyt, google har lejlighedsvis haft vandskeligt ved at håndtere at sider forsvinder og kommer igen. Jeg gennemføre selv skift på følgende måde:

Først omdøber jeg den gamle forside. Herefter uploader jeg den nye forside, hvor jeg har et tydeligt link til den gamle. På denne måde sikre jeg mig at google heletiden kan finde de gamle sider sideløbende med at jeg lægger de nye op.
Når jeg er nået helt ud i bunden af min struktur med de nye sider, fjerner jeg de gamle bag fra.
Med bunden af min struktur mener jeg set fra søgerobottens side i antallet af klik med musen. Første niveau er index siden, som man kommer ind på hår men går ind på mit site. Andet niveau er alle de sider du kan nå fra index siden med et klik med musen, tredie niveau er alle du sider du kan nå med et klik fra niveau
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2004 - 08:45 #2
med et klik fra niveau 2 osv
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
19. august 2004 - 08:49 #3
Ja, okay.

Men problemet ligger jo i, at jeg ikke selv har valgt at fjerne mine sider - det var webhotel udbyderen, der ved et uheld var kommet til at slette mine sider under en server-flytning.

Så konklusionen er, at jeg godt kan forvente en ventetid, som hvis det var en helt ny side - eller hvad?
Avatar billede gitrian Nybegynder
19. august 2004 - 08:52 #4
Du kan også selv indsende din URL igen.

http://www.google.dk/intl/da/add_url.html
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
19. august 2004 - 08:58 #5
Ja, jeg ved godt, at jeg kan indsende min URL igen, men det er jo ikke svaret på mit spørgsmål!
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2004 - 09:25 #6
Hvis du nu er lidt heldig, så når du at lægge noget nyt op inden botten kommer forbi, og så er der ingen skade sket. Hvis botten kommer forbi og ikke finder noget, vil den normalt komme forbi igen i løbet af 15 til 18 dage og kontrollere om sitet virkelig er væk eller det bare var nede sidst.

Når skaden nu er sket, så gælder det om at få nogle sider op hurtigst muligt, men du må ikke lave nogel af de fejl der giver bannin (hidden eller small text, text farve same som baggrund og den slags)
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
19. august 2004 - 09:27 #7
Ok - det hele er lagt op igen, så jeg væbner mig med tålmodighed.

Tak for hjælpen