Avatar billede tbi Nybegynder
17. august 2004 - 08:36 Der er 3 kommentarer

Link til SQL Server

Nogen der har et bud på, hvordan ens TNSNAMES.ORA endtry skal se ud, for at man kan lave link til SQL SERVER?

..thomas
Avatar billede lap Nybegynder
17. august 2004 - 10:22 #1
ja, det kan ikke lade sig gøre - med mindre har har investeret i oracle's gateway til MS sql-server
Avatar billede pnielsen Nybegynder
17. august 2004 - 14:44 #2
tnsnames.ora:
TG4MSQL.world=
  (DESCRIPTION =
    (ADDRESS = (PROTOCOL = tcp)(HOST = HOSTNAVN_PÅ_DEN HOST_DIN_GATEWAY_ER_INSTALLERET)(PORT = 1521))
    (CONNECT_DATA = (SID = tg4msql))
    (HS = OK)
  )

Husk at bruge nyeste patch version. Vi kunne ikke få det til at virke på first release, men efter patch med den nyeste - kørte det fint.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
17. august 2004 - 14:46 #3
Desuden skal du selvfølgelig tilføje lidt til din listener:

  (SID_DESC =
      (SID_NAME = tg4msql)
      (ORACLE_HOME = D:\STI_TIL_DIT_HOME)
      (PROGRAM = D:\oracle\OMS\bin\tg4msql)
    )

Og så sæt din inittg4msql.ora til at pege på din sqlserver