Avatar billede darkxider Nybegynder
15. august 2004 - 19:58 Der er 9 kommentarer

Blur på skærm

Jeg vil referer til denne tråd på hol.dk
http://www.hol.dk/traad.asp?fID=25&tID=202403

Håber der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2004 - 20:02 #1
er det misfarvning og er det en CRT-skærm?
Hvis det er en crt-skærm kunne det hjælpe med en Degaussing, dvs. en afmagnetisering af skærmen.
Avatar billede darkxider Nybegynder
15. august 2004 - 20:54 #2
Nej det er ikke en misfarvning og ja det er en CRT-skærm.
Degaussing har ikke hjulpet.
Det er som om skærmen er lidt uskarp, sløret..
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2004 - 21:07 #3
Er der skygger efter f.eks. tekst eller fordeler uskarpheden sig hele vejen omkring et objekt, tekst eller hvad som helst?

Er det sidste tilfælde skal din monitor justeres indvendig, et job for en fagmand eller en der har prøvet det før, spændingen omkring jutering er ca. 8kVolt!

Er der tale om at skyggen ligger efter f.eks. teksten, så skal du tjekke dit RGB stik, altså tjek forbindelserne fra grafikkortet og over til monitoren.
Avatar billede darkxider Nybegynder
15. august 2004 - 21:11 #4
Der er mest over det hele, men som jeg har skrevet i tråden fra hol.dk er det kun i IE problemet er.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2004 - 21:55 #5
har du prøvet at gå fra 32 bit til 24 bit?
Avatar billede darkxider Nybegynder
15. august 2004 - 21:56 #6
Jeg kan ikke vælge 24bit....ved i hvert fald ikke hvordan man gør. Kan kun vælge mellem 16 og 32bit
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2004 - 23:51 #7
så vælg 16 bit
Avatar billede darkxider Nybegynder
16. august 2004 - 14:24 #8
Og der gør ikke noget ved mit skrivebord eller noget i windows, fx dårligere grafik i spil eller hvad?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2004 - 14:54 #9
nej, der sker ikke noget ved at køre 16 bit, tror ikke en gang at du kan se forskel på 16 og 32 bit.