Avatar billede deekay Nybegynder
15. august 2004 - 19:20 Der er 9 kommentarer

Windows XP setup: Device installer error.

Hej eksperter...

Jeg har lige smidt noget nyt hardware i en ældre maskine (nyt motherboard, cpu, ram) så nu skulle XP ind, men når den under install når til "Installing Devices" kommer der efter lidt tid en pop-up box med beskeden "Device installer error - Could not install Display - Contact your hardware store" og den kommer så både for "Display", "Net", "CD-Rom" "Computer" "Diskdrive" "HDC" "keyboard"

Og det jeg ikke fatter er at det jo nu stort set er den nye hardware (sad i en anden maskine før hvor det spillede perfekt) og det kan da umuligt være det resterende grafikkort og netkort der ødelægger install? (De to ting sad i da dens gamle konfig blev installeret med XP!??)

Håber meget i kan hjælpe, laver det for min onkel, så det haster... Tak :-)
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2004 - 20:11 #1
Har du installeret de nye chipsetdrivere til dit bundkort?
Avatar billede deekay Nybegynder
15. august 2004 - 20:16 #2
Har vist opdateret BIOS for nyligt på boardet, men ikke chipset, men det burde da spille?
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2004 - 20:42 #3
Hvis du sætter nyt bundkort i, er du også nødt til at installere nye chipsetdrivere til det for at få det til at fungere.

Er det nye bundkort helt nyt, og hvad er det for et bundkort? Hvis det er nyt, burde der følge en CD med chipsetdrivere med det.

Du siger, du vist nok har opdateret BIOS tidligere, men det må have været til det gamle bundkort. Ved du, hvordan du kommer ind i din BIOS og navigerer rundt/laver ændringer i den?
Avatar billede deekay Nybegynder
15. august 2004 - 22:11 #4
Ja ja, har ret styr på bios, men sagen er jo at jeg sætter en helt tom HDD i den og vil installere WINXP på, skal der så installeres Chipset drivere eller hvad? (Så meget er jeg nok ikke med :-| )
Avatar billede deekay Nybegynder
15. august 2004 - 22:20 #5
Altså jeg er ved at installere det "nye" bundkort i min onkels maskine, et kort jeg selv har kørt med før. Det er altså min egen CPU og bundkort og ram jeg er ved at sætte i, og en helt tom HDD, så der burde da ikke skulle installeres noget inden WINXP?
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2004 - 23:22 #6
Nu tror jeg, jeg er med. Prøv først at fjerne al unødvendig hardware. I BIOS vælger du "Load failsafe defaults" (eller noget lignende) under opstart. Hvis bundkortet har onboard lyd og grafik, så start med dem. Hvis du så får den op at køre, kan du senere installere din hardware med nye drivere. Hvis du allerede har prøvet dette, er jeg bange for, jeg ikke kan hjælpe dig. Måske andre kan?

Lige en ting til. Hvis du har ADSL, så lad være med at koble den til før du har firewall og antivirus installeret. Jeg har to gange prøvet at få snavs på min PC under installation af XP PRO, så jeg måtte formatere og geninstallere det hele
Avatar billede deekay Nybegynder
15. august 2004 - 23:27 #7
Har lige prøvet at rippe den for hardware, der er kun grafikkort i nu, har også lige prøvet med mit eget grafikkort, så det stort set er samme config som da jeg i sin tid kørte med maskinen... Undrer mig mere og mere over det her... godt nok irriterende...
Avatar billede milter Ekspert
16. august 2004 - 14:02 #8
Er det den originale XP PRO/HOME CD, du benytter, og har du prøvet at formatere og starte helt forfra?
Avatar billede milter Ekspert
16. august 2004 - 19:59 #9