Avatar billede .jonez Nybegynder
15. august 2004 - 13:17 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jeg "scroller"?

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside i DreamWeaver MX 04, og jeg skal skrive noget teskt, i et lille felt (på et billed). Jeg har så lavet en "drwalayer" hvor i, jeg skriver min tekts. Så, som jeg håbede, kommer den scroller frem. Den udseende passer bare minus ind i mit design, (jeg har den "normale" kedlige) og jeg har set på andre hjemme sider, at man kan lave andre størrelser og farver, så de blivere flottere. Kan det lade sig gøre her?

Mange gange tak. Håber i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. august 2004 - 18:12 #1
Avatar billede morteeart Nybegynder
15. august 2004 - 18:15 #2
Du kan godt smide scroolbar farve på med css, som bojohansen siger, men bemærk at det kun bliver vist i IE. Alle andre browsere viser ikke scroolbar-style.
Avatar billede .jonez Nybegynder
17. august 2004 - 20:32 #3
Hvordan ser det så ud, i f.eks Netscape eller mozilla(Eller hvad det nu hedder)?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. august 2004 - 22:55 #4
Der er det standart Scroll bar.
Avatar billede miss-g Seniormester
17. august 2004 - 23:44 #5
Den her kan hjælpe dig med at lave din farvede scroll bar:
http://www.webmaster-affiliates.net/color-scrollbar.php

Også én her:
http://www.htmlbasix.com/scrollbargenerator.shtml
Avatar billede .jonez Nybegynder
25. august 2004 - 17:18 #6
kan man lave dem gennemsigtige?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. august 2004 - 17:23 #7
Nej.
For at gøre noget transperent, unlader man at angive farve.
Hvis du unlader at angive farve på scrollbars, så bliver de automatisk sat til default.