Avatar billede dkampmann Nybegynder
12. august 2004 - 17:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ASUS M6N ctr. ABook 3500TX

Jeg har med stor fornøjelse læst de mange indlæg ang. køb af bærbar pc. Jeg er blevet meget klogere!! Som tingene ser ud nu står valge mellem ASUS M6000N(ca. 13000) og ABook 3500TX (Kampagnepris: 12995,00). Det der lokker mig imod ABook er at den kun vejer ca. 2,2 kg og M6N'eren vejer 2,7 kg. Jeg ved godt at der ikke er den store forskel, men det har stadig betydning da jeg skal slæbe den med i skole/arbejde jævnligt. Det der lokker mig mod M6N er alle de flotte kommentarer den har fået på Experten. Det lader til at være en velfungerende maskine. Ydermere er jeg lidt ængstelig for så vidt angår eventuel support på ABook'en, da jeg ikke har haft stor succes med at finde ud af hvor den bliver lavet!!
Da der ikke er så mange indlæg ang. ABooken håber jeg at der alligevel er nogen der har erfaringer med denne og har lyst til at dele dem med mig. Derudover vil jeg gerne vide om der er nogle der kan give mig deres besyv med at købe den ene frem for den anden.

På forhånd tak!! DK
Avatar billede freehelp Praktikant
13. august 2004 - 07:23 #1
Godmorgen:-)

Mange har den komet at M6N serien er for tung - men det er bar til man får den i hånden.

Abook har jeg ikke den vilde erfaring med endnu da det er meget sjældent jeg har den til test

http://www.avdistribution.dk/abook/

Dette er faktisk det eneste jeg kender til firmaet :-)

Udstyret er okay - og maskinerne yder sådan set ganske fint.
Hvad skal maskinen bruges til?
Avatar billede dkampmann Nybegynder
13. august 2004 - 09:05 #2
Maskinen skal primært anvendes til skole. Dvs. lave projekter, skrive noter, o.lign. (så den skal have en skærm der er til at holde ud at kigge på 12 timer om dagen) Men derudover vil jeg godt kunne spille en gang imellem (har lige solgt min X-Box). Jeg har pt. en Acer TM360 (vejer ca. 1,8kg) og jeg er bange for at hvis computeren bliver for tung så får jeg den ikke med rundt. Men jeg vil gerne have en computer der har lidt mere kraft, bedre og større skærm, bedre batterilevetid, bedre skærmkort mv. Derudover vil jeg je gerne have en bærbar der ser lidt fed ud - du ved!
Jeg ved at man bliver nødt til at gå på kompromis med flere af tingene, men jeg vil gerne have en computer der har så mange af de ting som muligt!
Derfor synes jeg at ABooken så meget fornuftig ud (vejer kun 2,2 kg, men har alligevel meget kraft, god skærm, godt skærmkort mv.). Men som nævnt er jeg bange for at kvaliteten i ABooken ikke lever op til mine forventninger!!
Avatar billede freehelp Praktikant
13. august 2004 - 09:14 #3
Den kvalitet er okat tro mig.

Hvad har du max af penge og hvilke spil er det du gerne vil kunne trække?
Avatar billede dkampmann Nybegynder
13. august 2004 - 09:32 #4
Altså er det kvaliteten i ABook'en eller i M6N'eren du mener er ok?
Jeg regner med at skulle spendere 13-14.000 kr.!
Avatar billede freehelp Praktikant
13. august 2004 - 09:46 #5
Jeg har testet utroligt mange fra M6N serien og vil skyde på kun 2% har haft små fejl.

Helt klart min foretrukne maskine..

Har du læst min køberguide http://www.eksperten.dk/artikler/365
Avatar billede dkampmann Nybegynder
13. august 2004 - 09:54 #6
Ja jeg har læst din guide (den er super - har givet mig lidt forstand på hvad man skal gå efter)
Jeg er også meget imponeret over M6N'eren, det eneste der kan være et problem for mig er størrelsen på den!! Det er derfor jeg har overvejet ABooken i stedet da den lige er ½kg lettere og mindre i størrelsen.
Men det kan være at du kan hjæpe mig med et andet spm. ang. M6N'erem. Jeg har læst mange steder om den, men tykkelsen varierer lidt og den helt præcise størrelse på den model der sælges på laptops4u.dk til 12.995,00 er ikke angivet. Ved du hvad den helt præcise størrelse er på den model (http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800N)?
Avatar billede freehelp Praktikant
13. august 2004 - 10:01 #7
Tager du f.eks en maskine som Vega z7 - så er indholdet faktisk det samme som i M6N 6800 dog bare med et lidt anderledes kabinet.

Tykkelsen er altid den samme i M6N serien.
Jeg kan godt følge dig omkring vægten - MEN 2.7kg er altså ikke meget.
Som grund regl skal man regne med at desto lettere maskine desto dyrere :-)

Man kan i dag få smart tasker til at smide på ryggen - og så mærker man faktisk slet ikke den er med :-)

finder lige de mål til dig
En anden maskine der p.t. er værd at tjekke er znote 4200 som ligenu er på tilbud.
http://www.prc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=473
Avatar billede freehelp Praktikant
13. august 2004 - 10:10 #8
det står under yderligere information, så folk kan bare lære at læse ;)
og jeg citerer:

Dimentions/Weight:
354 x 273 x 22 ~ 34 mm
~5.6 lbs / 2.6 kg (w/ travel drawer)
Avatar billede dkampmann Nybegynder
13. august 2004 - 10:14 #9
Jo jo det har jeg set, men det forvirrer mig en smule det der 22 ~ 34mm. Er den 22mm eller er den 34mm tyk?

Ved du hvor man kan se/prøve maskinerne i Københavnsområdet?
Avatar billede freehelp Praktikant
13. august 2004 - 10:24 #10
34mm

Nej jeg kender ikke noget til det område - men ja du bør prøve en maskine inden.

Men kan kun råde dig til at handle hos laptop4u det er et velkendt firma der levere en kanon support på området
Avatar billede dkampmann Nybegynder
13. august 2004 - 10:26 #11
OK - Mange tak for hjælpen!!!
Avatar billede freehelp Praktikant
13. august 2004 - 10:28 #12
Er der andet siger du bare til min ven :-)

Husk at lukke spørgsmålet :-)