Avatar billede vangagh Nybegynder
11. august 2004 - 12:30 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

fejlmelding på acpi

Jeg har formatteret en maskine hvor der var virus på, jeg har installeret windows xp pro. men når jeg starter den op kommer der en fejlmelding: systemets bio er ikke kompertibelt med acpi.
Jeg har forsøgt at opdatere bios menlige lidt hjælper det. jeg kan omgå det ved at trykke f7. Jeg havde problemet under hele installations processen. Hvad gør jeg det ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. august 2004 - 12:55 #1
Her er lidt om din fejl:
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win2000/Q_21002144.html
I det spørgsmål var det en dårlig ramklods, men det er vist et enkeltstående tilfælde.
Hvilket bundkort har du ?
Avatar billede vangagh Nybegynder
11. august 2004 - 15:37 #2
Det er et gigabyte med en 900mhz processer
Avatar billede vangagh Nybegynder
11. august 2004 - 15:37 #3
amd athlon
Avatar billede vangagh Nybegynder
11. august 2004 - 15:38 #4
tak for hjælpen, håber jeg kan finde bios opdatering
Avatar billede halifax Nybegynder
11. august 2004 - 15:39 #5
Læs hvad ACPI er - hvis du ikke ved det. Understøtter dit bundkort/chipset ACPI?
http://www.fact-index.com/a/ac/acpi.html
Avatar billede vangagh Nybegynder
11. august 2004 - 15:42 #6
ja det understøtter acpi og jeg har en gang før indstalleret windows xp på maskinen men efter der har været virus er det helt galt. den var gået helt i sort da jeg fik den
Avatar billede halifax Nybegynder
11. august 2004 - 15:48 #7
Hvis der ikke er en BIOS update til dit motherboard - eller du helst vil undgå at lave den operation - kunne du prøve at sesette BIOS i stedet. Den er jo ACPI kompatibel og burde virke.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. august 2004 - 15:50 #8
Skulle være: resette BIOS. - Tag batteriet ud et øjeblik og sætte det i igen. Husk at tage strømstikket ud forinden.
Avatar billede vangagh Nybegynder
11. august 2004 - 15:53 #9
jeg har prøvet at resette, sætte bios til fail secure og default optimize,
Avatar billede vangagh Nybegynder
11. august 2004 - 15:56 #10
Det med batteriet prøver jeg lige
Avatar billede halifax Nybegynder
11. august 2004 - 16:00 #11
Har du læst denne MS artikel, der skulle passe på "win2000 and above" hvor div. stopkoder a la 0x00000001 m.fl. er nævnt med forskellige fejlmuligheder. Hvilken stopkode får du?
http://support.microsoft.com/?kbid=256841
Avatar billede vangagh Nybegynder
11. august 2004 - 17:05 #12
ja jeg har læst  jeg fandt ud af at det var rammen  det var galt med
de stod 100 men var 133
Ps: hvordan igver man pointene videre ?
Avatar billede vangagh Nybegynder
11. august 2004 - 17:05 #13
til 100 mhz osv.
Avatar billede vangagh Nybegynder
11. august 2004 - 17:07 #14
jeg siger mange tak, det har været en stor hjælp og jeg har fået en del del ud af henvisningerne.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. august 2004 - 17:43 #15
Tillykke med løsningen, forstår at du nu er kørende igen, right? Jeg lægger et svar her. Du kan så markere mit navn ude til venstre og klikke Accepter. Herved lukkes spørgsmålet også.

Måske du også vil vente på et svar fra tonnybrandt, før spørgsmålet lukkes.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. august 2004 - 18:33 #16
Også et tilykke herfra.
Her kommer ihvertfald et svar.

Ønsker du at tildele halifax alle point, så markerer du hans navn og trykker accepter.
Ønsker du at vi skal dele point, markerer du begge navne samtidig og trykker accepter.

Det er dit spørgsmål så du bestemmer point-tildelingen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. august 2004 - 18:33 #17
svar *G*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. august 2004 - 12:15 #18
Takker for point :)
Avatar billede vangagh Nybegynder
27. august 2004 - 12:17 #19
Så er jeg her igen, jeg har ikke brugt eksperten så meget men kommer nok til det i fremtiden. Så får jeg nok også afsluttet tingene lidt hurtigere håber det er ok