Avatar billede jmjveb Nybegynder
10. august 2004 - 23:19 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Form sender ikke Email med Data - hjælp ønskes kraftigt

Jeg har en Form, jeg ikke kan få til at sende data via email.
Det vil sige : jeg modtager ikke de data der er sendt til mig.

2 har allerede prøvet at hjælpe mig - men det virker ikke.

Ud over data via email, skal Formen åbne en "tak for meddelsen.html" side i brugerens vindue, så han ved jeg har modtaget de data han har sendt. Jeg kan godt få DET til at virke, men mangler altså at modtage de data der er sendt.

Nogen som kan hjælpe ?????
Avatar billede Kengun Praktikant
10. august 2004 - 23:54 #1
har du noget kode vi må kigge på? det er lidt svært at se hva der kan være fejl uden at se koden.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 00:11 #2
hej - tak for dit svar - jeg er lige i færd med at maile med en anden, som prøvede at hjælpe mig i formiddags. Jeg har fået noget php kode, så nu virker mail med data, men så røg "tak for meddelsen.html" siden sig en tur.

Men rart at der er andre der er villige til at hjælpe en stakkels begynder.

hvis du vil kigge forbi her i morgen en gang. Måske er problemet allerede løst.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 00:58 #3
Problemet har jeg løst - tak for hjælpen
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 07:00 #4
godt gået :) Så kan du lukke dette spørgsmål ved selv at lægge et svar og acceptere dig selv :)
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 09:59 #5
undskyld men jeg ved ikke lige hvad du snakker om - jeg er nybegynder her i forum - og jeg ved faktisk ikke rigtigt hvordan det her det virker - heller ikke engang hvordan man giver point ??
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 10:00 #6
men det er rigtig godt og dejligt, at der er nogen så flinke - der gider hjælpe èn.
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 10:12 #7
Nåh, vi er da bare her for at hjælpe hinanden :) Nu skal du forsøge følgende:

1) Istedet for at lægge en ny "Kommentar" i dette spørgsmål så skal du sette mærke ved "Svar" (her ude på venstre side) og så skriver du noget i boksen og klikker på "Send". Du har nu lavet et "Svar" i denne tråd.

2) Dernest kigger du lige til venstre for det svar og mærker dit nick (med venstre museknap) og så klikker du på "Accepter". Du har så givet points og i dette tilfelle til dig selv :)

På denne måde lukkedes også spørgsmålet :)
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 10:16 #8
...for at kunne få eller give ud points så forudsettes det at der er mindst et "Svar" givet i spørgsmålet :) Hvis der er flere der har givet svar så kan du også vælge at "Afvise" svaret hvis du mener at svaret ikke hjælper dig. Du kan også fordele points på flere som har givet svar ved at markere alle dem der har givet svar eller så kan du vælge "Avanceret" for at give en bruger flere points en en anden bruger. Ooops nu blev der meget skriverier, men jeg håber du forstår noget af hva jeg skriver *lol* :D
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 10:25 #9
Jeg ser også at du har opprættet 3 ens spørgsmål lig dette spørgsmål. Ifølge reglerne så må man ik have flere ens spørgsmål åbne. Nu når du har fået løst dit problem så bør du lukke spørgsmålene. NB! Dette er ikke for at kritisere dig, for jeg ved jo at du er ny her, men du bør forsøge at lukke spørgsmålene når du har fået hjælp :) Vi har da alle været nye her, det skal bare lige gå sig til :)
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 11:56 #10
hej kengun
tak for det - ja man ska jo lige finde ud af hvordan det virker - jeg har læst reglerne, men der står jo rigtigt mange regler og det er ik nemt at huske dem allesammen.
3 næsten ens spørgsmål - ja det er rigtig - skal ses i min utålmodighed, da jeg har moslet med dette problem i flere dage og så går man jo hen og blir træt af det hele.
Men jeg har som sagt løst problemet og nu virker det bare - det er jeg meget glad for !
Dejligt at nogen gider bruge deres tid på at hjælpe èn - som sagt - og så i deres fritid uden nogen som helst form for belønning andet end nogle point, hvad man så bruger dem til ??
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 11:59 #11
tja de points er ikke værd noget som helst, bortsett fra at man kan bruge dem til at stille nye spørgmål :)
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 12:06 #12
fik du point ??
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 12:08 #13
nej, nej, jeg skal da ik have nogle points. dem tar du selv :) Marker dit nick ude på venstre side (nicket står i en "boks"). Dernest klikker du på "Accepter" :D
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 12:13 #14
i nicket står KUN mit eget brugernavn - er det der ?

Hvordan skriver man et andet navn ?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 12:14 #15
jeg ka ikke rigtigt finde ud af at lukke spørgsmålet - skal man bare klikke på xèt i øverste højre hjørne - så er det lukket eller ??
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 12:16 #16
ja det er der :) Det er nicket til den der lægger et "Svar" som kommer frem (i dette tilfelle var det dig der la ind et "Svar"). Du kan altså ik selv vælge hvilke navne som skal komme ind i den boks. Nu ser jeg at du har afvist ditt svar, du skal lige lægge et nyt svar og så klikke på "Accepter" (IK Afvis) :) - Spørgsmålet lukkes altså når du Accepterer nogen sit svar.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 12:23 #17
nu du er her - har forstand på PHP ?
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 12:24 #18
heh, nej, har ik meget forstand på PHP :( Men legg nu lige et "svar" (ik kommentar) her, slig at vi kan lukke denne tråd :)
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 12:24 #19
jeg har brug for at få den her form - som ellers virker - til kun at sende når nogle nødvendige ( required ) oplysninger er skrevet i den - ved du hvordan man gør i PHP ?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 12:25 #20
svar
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 12:26 #21
hmm, nej, desværre så ved jeg ik det :( Du kan blandt andet lægge ind noget java-haløj der giver en "alert" når der mangler information, men jeg ved desværre ik hvordan man laver det :(
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 12:27 #22
nu har jeg så accepteret
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 12:29 #23
jeps, godt gået :) Nu vil jeg anbefale dig å kigge på de 2 andre spørgsmål du har åbne om du måske også kan lukke dem og så kan du jo oprætte et nyt spørgsmål for at få noget hjælp med den "nødvendige oplysninger" problematik.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 12:30 #24
tak ska du have !! det er hermed gjort
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 13:07 #25
bare hyggeligt at hjælpe :) ps! Du må bare passe på at ikke snupper alle points selv, for da bliver det balade :) Hvis du virkeligt har fået hjælp af nogle andre brugere så er det viktigt at du giver dem points og ik snupper dem selv. Hvis der er nogen der brokker sig, så kan du lave et nyt spørgsmål hvor du lægger ved en ref. link til spørgsmålet hvor du snuppet pointsene så kan du give brugeren pointsene i det nye spørgsmål. Men normalt så giver man altså pointsene i det opprindelige spørgsmålet :)