Avatar billede sglcomp Nybegynder
10. august 2004 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skal finde en computer til spil

Hej eksperter...

Jeg skal finde en computer til en kammerat, og har ingen idé om hvordan man finder sådan en. Så derfor sender jeg den nu videre til jer. Han har givet mig en liste med det den skal indeholde:

- 3.3 GHz eller mere
- 120 GB harddisk
- 1024 MB DDR-ram
- 19" skærm eller større
- Et nyt og kraftigt grafikkort
- Skal have god lyd

Han skal bruge den til at spille på, så hvis der er noget andet vigtigt skal I endeligt skrive det.

Prisen skulle maks. være 10.000,-

P.S. er det svært for en ikke-"compterkyndig" at samle en computer fra bunden (for havde hørt, at det er en del billigere, hvis man gør det)??

Håber I kan hjælpe os...
Avatar billede helpmepleaseimdumb Nybegynder
10. august 2004 - 22:19 #1
Hey

Mit forslag til dig vil være at gå ind på www.shg.dk eller www.midt-data.dk og vælge "saml selv" og så vælge at de skal montere computeren for dig, dvs. de samler den for dig. Derinde har de et stort udvalg af hardware, husk hvis han skal købe ny computer så vær sikker på at du køber et Socket 775 bundkort og et PCI-Express bundkort og DDR2 ram. Desuden kan jeg anbefale dig en 10000 rpm harddisk, der giver ca. 20 % mere effekt. Hvis du vil have hjælp til hvilke mærker og typer af hardware kan du bare poste igen :)

Mht. til at samle selv tager www.shg.dk 450 kr for at gøre det, så det kan ikke rigtig betale sig. Midt data er en del dyrere på dette område.

Håber I finder noget der passer til din vens behov. Held og Lykke :)
Avatar billede helpmepleaseimdumb Nybegynder
10. august 2004 - 22:19 #2
Skrev PCI-Express bundkort i min sidste besked, der skulle have stået PCI-Express grafikkort :) Sry
Avatar billede sglcomp Nybegynder
10. august 2004 - 22:23 #3
Hvis så vi samler den selv.....hvilke ting skal vi så have med (gerne liste over alle tingene)??
Avatar billede helpmepleaseimdumb Nybegynder
10. august 2004 - 22:39 #4
Bundkort: Abit AA8-3rd Eye, Intel i925X - 1425 kr
CPU: Pentium 4 Prescott Model 530 3,0 ghz, Socket 775 - 1725 kr
Grafikkort: Point Of View nVidia Geforce 5900, 128 mb PCI-Express - 1899 kr
Ram: TwinX 2x256 MB DDR2 PC-533 DDR4200 - 1649 kr
Harddisk: Western Digital Raptor 74 GB SATA150 10000rpm - 1519 kr

I alt 8217 kr - så er der også råd til DVD / CD-rom drev osv.

Hvad skal i ellers have i mht. dvd drev / cd rom drev osv ? Skriv det lige så skal jeg nok finde de ting i skal have i :)
Avatar billede helpmepleaseimdumb Nybegynder
10. august 2004 - 22:40 #5
Harddisken er lidt mindre, men ca. 20 % hurtigere end en normal harddisk og der er kun 512 mb ram. Men de ram osv. jeg har valgt er rigtig gode og hvis han har råd kan han vælge 2x512 mb af de samme ram, så bliver computeren dog en del dyrere. Desuden skal der en NorthQ 500 watt PSU i og jeg ved ikke mht. køler da jeg selv er ved at finde en til samme processor :)
Avatar billede helpmepleaseimdumb Nybegynder
10. august 2004 - 23:30 #6
Var det svar nok ? Hvis det var kunne jeg evt få point så ? :D
Avatar billede katrinew Nybegynder
11. august 2004 - 17:20 #7
Helpmepleaseimdumb: Du skal også lige huske skærmen.

sgl, da din kammerat skal bruge computeren til at spille på, så vil jeg anbefale at han køber en CRT skærm i stedet for en fladskærm. De er heller ikke så dyre :-) Og hvis han skal have ny mus, så skal den ikke være trådløs.

Men udover hvad helpme har skrevet, så er der også plads til cd-rom/dvd-drev / brænder. Men hvad med selve kabinettet? Og evt køling.. vand/kompressor/luft.
Avatar billede sglcomp Nybegynder
15. august 2004 - 19:29 #8
undskyld forsinkelsen....