Avatar billede dingo2 Nybegynder
10. august 2004 - 14:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Include og lign.

Kan man lave en form for include eller lign, så man på siden henter feks. knapper til menu´en...?

Mere så man slipper for at skulle ændre links og navne på alle de sider man har der bruger samme menu..

Ligesom med farver i CSS.
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. august 2004 - 14:25 #1
Du kan jo blot lave din HTML fil om til en ASP/PHP fil og bruger include fra disse sprog...
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. august 2004 - 14:25 #2
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2004 - 14:27 #3
Enten skal du bruge noget serverside som jpvj antyder.
Hvis du ikke har adgang til dette, kan du så benytte dig af et iframe, hvilket mange efterhånden gør.
Avatar billede Kengun Praktikant
10. august 2004 - 14:42 #4
Også Frontpage kan klare det:

<!--webbot bot="Include" U-Include="meny.htm" TAG="BODY" startspan -->

men det er muligt at denne kræver Frontpage Extensions installeret på din server.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
10. august 2004 - 15:44 #5
hvis jeg bruger include kommer den kun i toppen og ikke i feks en tabel eller ramme på selve siden.