Avatar billede jolo Nybegynder
10. august 2004 - 09:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

adsl - installering

Ok, jeg spørger rigtig dumt men jeg skal lige vide. Jeg vil gerne have bredbånd...på tdc's hjemmeside kan jeg se det er muligt selv at installere det. Er det muligt for mig? umiddelbart så troede jeg at jeg skulle have en eller anden ud ang. for at sætte noget op for mig evt. et stik i væggen eller tjaa hvad ved jeg.....
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 09:50 #1
Ja du kan godt selv Installere det, men jeg vil ikke anbefale det da du så kun vil kunne bruge telefonen i samme stik som du Installere adsl på, hvis du får tdc installatør ud vil alle telefonstik virke.

Mvh.rebecca

Ps...Pengene er givet godt ud
Avatar billede freehelp Praktikant
10. august 2004 - 09:52 #2
Du får et xpresslink og et modem - resten er på en cd.
Det er meget nemt :-)

Men mange ved jeg har haft besøg af en teknikker der skal tjekke man har et tlf stik *G*
Ja det lyder dumt men har set det ske!
Har en ven der ringede til dem hjemmefra hans private tle.
Manden i røret sagde så de skulle have en mand ud og tjekke han havde telefonstik....

Manden i røret blev dog lidt tavs da min ven sagde til ham at han ringede via det stik de ville have adsl ind i *G*
Avatar billede freehelp Praktikant
10. august 2004 - 09:53 #3
Rebecca> Det er fra centralen de gør sådan han kan bruge adsl og ikke noget en montør gør hos en :-)
Avatar billede ahave Nybegynder
10. august 2004 - 13:30 #4
Grunden til at de skal have en tekniker ud, selvom man har stik inde, er for at se om alle 4 ledere er trukket frem i stikket. I ældre telefon installationer er der kun 2. Man må ikke selv tjekke dette da det er monopol skillepunktet.
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 13:45 #5
freehelp der tror jeg du tager fejl :o)
Avatar billede freehelp Praktikant
10. august 2004 - 13:47 #6
har installeret det 20-30 gange selv! så nej
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 14:15 #7
Med en Gør Det Selv, skal du være opmærksom på, at kun det telefonstik, hvor skillefilteret bliver sat op, vil fungere. Ønsker du at have flere telefoner eller en fax sat til, skal det ske ved at trække telefonkabler til de andre stik i boligen.
Avatar billede yxos Nybegynder
10. august 2004 - 18:02 #8
Man kan jo ikke forlange at TDC ligefrem laver en vejledning til folk der ønsker at gøre det selv, vel.
Det er vel TDC... !
Avatar billede jolo Nybegynder
11. august 2004 - 09:05 #9
ok tak skal I have
Avatar billede freehelp Praktikant
11. august 2004 - 09:06 #10
Any time - giv min andel af point til de andre eller tag dem selv
Avatar billede jolo Nybegynder
12. august 2004 - 11:03 #11
hhmm jeg har lige et problem...jeg har ikke muligheden for at acceptere et svar...er det også lavet om eller?
Avatar billede freehelp Praktikant
12. august 2004 - 11:03 #12
bed den du mener skal have point smide et svar så kan du
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 14:15 #13
Havde du lidt tid til feedback??
Avatar billede freehelp Praktikant
11. september 2004 - 07:30 #14
Er det ikke ved at være tid til du giver feedback her - eller får lukket spørgsmålet?
Avatar billede freehelp Praktikant
21. oktober 2004 - 08:26 #15
Mon ikke tiden er moden til feedback eller en nedlukning af dette spørgsmål??
Avatar billede rebecca Novice
21. oktober 2004 - 09:35 #16
svar
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:10 #17
Mon ikke du snart kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller få spørgsmålet lukket!?