Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 21:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Form skal sende html.side når den aktiveres

Hvordan sætter man sin form op til at sende en anden html.side som en slags "tak for meddelelsen", når den aktiveres?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. august 2004 - 21:30 #1
<form name="DinForm" id="DinForm" method="post" action="TAK.html">
</form>

Du definere din tak side i action="TAK.HTML"
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 21:46 #2
Hej bo
jeg har brugt hidden fields til at "redirecte" en anden html side - behøver man ikke det ?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 21:57 #3
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /tak.html.
jeg får nu denne besked - det virker altså ikke lige - måske jeg har lavet andre fejl.
jeg har 3 hidden fields :
1 med required data for at sende formen
1 med recipient som er min email adresse
1 med redirect som er sat op med value http://mitdomænenavn.dk/mappenavn/tak.html
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. august 2004 - 22:06 #4
Det kommer jo selvfølgelig lidt an på hvad du lige nøjagtigt gør.
Har du et cgi script eller bruger du .asp/.php til at fange de info som er i formen?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 22:21 #5
det var et godt spørgsmål - da jeg er nybegynder her. Men min webhotel udbyder understøtter asp - php - cgi. Men det er nok ikke svar på dit spørgsmål.
Jeg har en form med text felter - check boxe - send og slet knapper - samt de omtalte hidden fields.

Selve formen er sat op med
form navn
action ( som du foreslog tak.html )
method - POST
target - _blank
enctype - er tom
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. august 2004 - 22:24 #6
Skal de data(Fra formen) gemmes i en database eller sendes til dig på mail?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 22:30 #7
data skal sendes til mig via e-mail og der skal sendes en html side til afsenderen af formen - det var i hvert fald meningen
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 22:33 #8
form navnet er et navn jeg selv har givet den - ikke html navnet
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. august 2004 - 22:35 #9
Så du vil direkte maile en html side til brugeren?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 22:46 #10
ikke via mail - men kan programmet ikke sende/åbne en tak_for_meddelelsen.html, når der klikkes "send" ?

data i formen sendes via email til mig - det var så meningen at afsenderen af formen skal se en ny side åbne ( tak_for_meddelelsen.html ), når han sender formen.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 22:49 #11
jeg er nybegynder i Dreamweaver - men FrontPage kan lave dette lille nummer - det har jeg før brugt - men er nu gået over til dreamw. og vil helst ikke tilbage igen, men det er en anden sag.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. august 2004 - 22:50 #12
I dette tilfælde vil jeg da anbefale dig at bruge et cgi script.
Du skrev at dit web hotel understøtter cgi, hos hvem er du hostet? (For at se deres support på deres cgi script)
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 23:07 #13
http://www.side1.dk/ - det er team  momentum
De understøtter :
SSI support
PHP support
CGI support
mod_perl support
Apache ASP support
SSL support

Jeg er ved at lave ny hjemmeside - men
Jeg har stadig den gamle hjemmeside liggende - jeg prøver at kopiere html sproget fra FrontPage over i Dreamw. og ser hvad der sker ved det
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 23:09 #14
men jeg tror ikke du finder svar her på deres hjemmeside
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 23:25 #15
Hey
Jeg har fundet ud af det - nu virker det sådan at en ny side åbner sig, når man sender formen - nu mangler jeg så bare at modtage en mail med data
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. august 2004 - 23:27 #16
Efter hvad jeg kan se tilbyder de ikke et færdigt lavet cgi mail script som man kan bruge :-/
Jeg er ikke inde i selve programmeringen af cgi scripts, og ved ikke om man bare kan lægge sit eget mail cgi script op på deres servere.

Men du kan prøve at se om du kan finde et færdigt script på google :
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22CGI+Mail+script%22

som du bare kan uploade og eksekvere for at teste......men det kan godt gå hen og blive lidt langhåret.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
11. august 2004 - 12:28 #17
prøver