Avatar billede reitzner Nybegynder
08. oktober 1999 - 12:46 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Ukendt password i regneark

Jeg har "arvet" et regneark, som er ændringsbeskyttet med password. Passwordet er desværre gået tabt (ingen ulovligheder, det er et ganske almindeligt privat regneark).
Hvordan får jeg åbnet op for det?
Avatar billede ziber Nybegynder
08. oktober 1999 - 13:04 #1
Tjaaa. Jeg ligger inde med et rimeligt "ulovligt" lille program, en addin til excel, som kan fjerne det.

Interesseret ?
(Det fjerner password beskyttelsen, på worksheets og hele workbooken  efter eget valg)
Avatar billede ziber Nybegynder
08. oktober 1999 - 14:04 #2
Hvis du først ser dette efter 15.00 , er min hjemmeemail adresse ziber@email.dk

Mail dertil, så sender jeg programmet!
Avatar billede pippin Nybegynder
08. oktober 1999 - 17:22 #3
En nem måde at komme omkring problemet på er, hvis du:
I menuen "Indsæt" vælger "Regneark"
Det oprindelige ark kopieres ved at du venstreklikker på "cellen" i øverste venstre hjørne (til venstre for kolonne A og over række 1)
Vælger kopier
Nu trykker du på samme "celle" i det nyligt indsatte regneark
og vælger "Indsæt udklippede celler"

Det pågældende ark er kopieret, men redigeringsbeskyttelsen er ikke kopieret med over.

Venlig hilsen
Pippin
Avatar billede ziber Nybegynder
11. oktober 1999 - 09:04 #4
pippin>>>> det kan godt være at det virker, men det ville da være lidt lettere til fremtid  brug, at kunne fjerne et password, ved et enkelt klik i en menu!

Reitzner>>>> Nå, men hvis du vil have programmet, må du lige skrive din email add. her!
Avatar billede reitzner Nybegynder
11. oktober 1999 - 11:16 #5
Pippin, du har ret, men hvis Zibers program virker, lyder det mere enkelt.

Ziber, jeg har mailet til dig (er ikke meget for at offentliggøre min e-mail adresse).

Er det ok hvis I deler pointene (forudsæt Zibers program duer)??
Avatar billede ziber Nybegynder
11. oktober 1999 - 11:43 #6
hmmm tjaa, det bliver det jo nødt til!

:-)

Hvilken adresse har du sendt mail til ?
Avatar billede ziber Nybegynder
11. oktober 1999 - 12:45 #7
Jeg har sendt filen til dig!
Avatar billede reitzner Nybegynder
11. oktober 1999 - 14:50 #8
Ziber>> har ikke fået det endnu, men checker igen i aften
Avatar billede ziber Nybegynder
11. oktober 1999 - 14:52 #9
Den er sendt til den adresse som du sendte fra (til mig)
Avatar billede ziber Nybegynder
11. oktober 1999 - 14:53 #10
Prøv at sende en mail til jhr@debel.dk fra den adresse du sidder ved nu, så sender jeg den igen dertil
Avatar billede reitzner Nybegynder
11. oktober 1999 - 15:06 #11
er på vej
Avatar billede reitzner Nybegynder
11. oktober 1999 - 19:37 #12
OK, tak for hjælpen.