Avatar billede bentole Nybegynder
08. august 2004 - 12:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kabelmontering af hardisk/brænder

hej
mit spørgsmål består i
jeg har en DVD brænder + almindelig brænder + 2.stk 40gb hardisk
de 2.brændere er koblet til samme kabel.og til bundkort
de 2.hardiske er koblet sammen og til bundkortet er dette rigtigt
forbundet da jeg syntes den er lang tid om at starte op
min processor er en XP 2400+ og jeg har 1024 ram. styresystemet er windows prof.
Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
08. august 2004 - 12:17 #1
Hej kan du se alle 4 hardware´s når du er i windows..?
og har du prøvet at koble fx. dvd-brænderen fra starter den så hurtigere på?
men jeg vil mene at det ikke skulle have det store at sige med at starte op.
har du jumpet dem rigtigt?
såen fx. at Dvd-brænderen er master
og cd-brænderen er slave
og det samme med dine harddiske,
jumperen sidder bag på hardisken/cd-drevet,
det er en lille plastik ting meget lille som du så kan flytte fra ben til ben.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2004 - 13:26 #2
Ikke for noget, men hvorfor nøjes du ikke med at bruge DVD brænderen og udkobler den almindelige brænder?
DVD brænderen klarer også de almindelige CD'er uden problemer.

Normalt ville jeg kun koble HDD'er på den primære og DVD-brænderen på den sekundære.
Avatar billede freespace Nybegynder
08. august 2004 - 13:31 #3
Hvor mange Sekunder drejer det sig om?? Har lige sat en DVD brænder i min så den nu har en harddisk, et dvd-drev, en cd-brænder og en dvd-brænder. synes ikke der var den store forskel på mine start op tider. Og det er vel at mærke i en compaq med en athlon 650 mhz og 192 mb ram.