Avatar billede jansoe Nybegynder
26. februar 2001 - 10:16 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Samsung vs. Sony

jeg skal have ny skærm(19 tommer)
mit spørgsmål er hvorfor er sony multiscan G400 næsten 2000 kr. dyere end samsung 900 SL+
hvad er forskellen??

PS.jeg har kigget på edbpriser.dk
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 10:57 #1
Det er fordi du får en LANGT bedre skærm, hvis du køber en SONY.
F.eks. benytter SONY et såkaldt Trinitron billedrør, som giver et utroligt flot billede.
Avatar billede unouno Nybegynder
26. februar 2001 - 11:49 #2
jeg har selv en Samsung 900sl+ og der er en rigtigt godt billede på...

jeg vil sige det ikke kan gå at gi så meget mere for en sony... det er kun mærket man betaler for...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. februar 2001 - 11:53 #3
Sony\'s skærm ER bedre. Den kører med et noget bedre billedrør og teknik i det hele taget.

Men jeg mener ikke den er 2000 kr. bedre.

Jeg ville vælge Samsungen, og bruge de sidste 2000,- på noget andet :)

NanoQ
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 11:56 #4
Jeg vil nu sige at det kommer helt an på behovet.

Hvis man skal arbejde meget foran skærmen, er de 2000 Kr. givet virkeligt godt ud.
Hvis man derimod blot skal bruge den 1-2 timer dagligt, kan det ikke betale sig.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. februar 2001 - 12:14 #5
Samsungen er ingen dårlig skærm. Vi har en enkelt stående, og den bliver brugt 8 timer pr. dag. Jeg mener ikke en G400 er 2000 kroner bedre :)

Men det er vel smag og behag :)
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 12:21 #6
nanoq *gg*

I bund og grund er vi jo enige. SONY er en bedre skærm. Om den er 2000 Kr. bedre er svært at diskutere.
Personligt kender jeg ikke andre end SONY, der kan lave så flot et billede, takket være deres helt specielle Trinitron billedrør (der er også andre, som har fået lov at benytte det) :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. februar 2001 - 13:19 #7
Skulle da lige være Eizo... men så er vi igen et niveau højere prismæssigt :)
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 13:23 #8
Eizo er helt bestemt en rigtig skærm (jeg ser faktisk dette på en Eizo-skærm).
Jeg syntes dog farverne står mere klart på en skærm med Trinitron billedrør, men det er vist en smagssag :o)
Avatar billede jansoe Nybegynder
26. februar 2001 - 18:48 #9
jeg tror jeg køber samsungen
selv om jeg er af den opfattelse at Sony altid producerer produkter i topklasseDer er vel ingen som laver skærme i samme kvalitet som Sony i samme prisklasse som Samsung??
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 19:04 #10
*gg*
Jeg kender ingen. Pris og kvalitet følges næsten altid ad.
Du bliver sikket glad for din Samsung skærm. Det er bestemt ikke en dårlig skærm :o)