Avatar billede jlje Nybegynder
04. august 2004 - 21:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

viden om oprettelse af netværk med bl. a. tynde klienter

Hej
Jeg har fået et antal Hp compaq t5700 workstations og vil nu integrere dem i et mindre netværk der i forvejen består af 6 stand alone pc'er med hver deres styresystem.
Mit problem er at jeg ikke ved så forfærdelig meget om net med tynde klienter, så er der nogen der kan guide mig til en side med noget information om emnet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. august 2004 - 22:03 #1
Det er lidt sparsomme oplysninger du giver. Hvis du vil bruge tynde klienter, kræver det at du har en server med muskler der kan trække dem. Har du det? hvilket styresystem er der på den server? og hvilke applikationer skal den trække?
Avatar billede jlje Nybegynder
04. august 2004 - 22:17 #2
for at sige det som det er, så ved jeg det ikke, jeg er først lige gået igang med at se på sagen, så derfor ville jeg vide lidt om det inden jeg kaster mig udi det helt store
Det er hovedsaglig databaser og styring af cnc maskiner samt internet ikke at forglemme der skal køres på nettet
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. august 2004 - 22:25 #3
Du kan lave tynde klienter med Windows Terminal server. På http://www.microsoft.com/technet kan du søge på terminslserver og så læse en masse om hvordan det sættes op.

Selve nettet laves lettest med en switch.

Husk sikkerheden når du begynder med terminalserver og tilgang til nettet, der er masser af muligheder for en hacker at udnytte. Konfiguration af en ordentlig firewall er kritisk
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. august 2004 - 03:06 #4
der er ikke forskel på net med tynde og fede klienter, alle tilsluttes det samme netværk (dvs. ledninger og switche). men som bufferzone skriver skal du have en stor muskel på netværket i form af en terminalserver. hvis windows serverlicens-priser afskrækker dig kan du jo sætte en linux terminalserver op. i de installationer som jeg har pillet ved er forskellen at windowsklienter først booter i windows, og derefter logger på serveren, men at linuxklienterne booter direkte fra serveren (altså bruger ikke harddisken).
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. august 2004 - 03:08 #5
det ser ud til på hps hjemmeside at dine klienter booter i en slags XP selvom de ikke har harddisk, så de er nok beregnet til en windows terminalserver.