Avatar billede brutus Nybegynder
03. august 2004 - 11:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

align right i text form field

hejsa
Kan det lade sig gøre at højrestille tal i et text form field?
ser jo ikke så pænt ud hvis det er venstrestillet som herunder

Avatar billede Inge Nybegynder
03. august 2004 - 11:15 #1
Når du har oprettet tekstfeltet skal du klikke på højrejuseter knappen
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
03. august 2004 - 11:21 #2
Diu skal under property'en vælge TextAlign. Der kan du vælge mellem venstrestillet, højrestillet eller centreret
Avatar billede brutus Nybegynder
03. august 2004 - 11:28 #3
samo07-> det får ikke tallene til at blive højrejusteret kun linien fieldet er på
Avatar billede brutus Nybegynder
03. august 2004 - 11:29 #4
peter.erikse-> der er intet TextAlign i property for text form field
Avatar billede Inge Nybegynder
03. august 2004 - 11:30 #5
Ja du har helt ret, jeg læste dit spm som en tekstboks... det gik nok lidt for hurtigt ;o)
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
03. august 2004 - 11:41 #6
Også jeg
Avatar billede Inge Nybegynder
03. august 2004 - 11:42 #7
Jeg har lige siddet og forsøgt med en højrestillet tabulering på feltet, og det ser umiddelbart ud som om det virker. Har du prøvet det...??
Avatar billede brutus Nybegynder
03. august 2004 - 12:48 #8
Får jeg desværre ikke til at virke :-(
Avatar billede Inge Nybegynder
03. august 2004 - 12:54 #9
Du kan først se om det virker når du bruger skabelonen/dokumentet. Har du haft det gemt og lukket, prøv at åbne det og hoppe med F11 til feltet, hvorefter du skriver i feltet. Når jeg gør det, højrestilles tallene så de flugter med tabulator punktet
Avatar billede brutus Nybegynder
03. august 2004 - 13:04 #10
har jeg prøvet. Problemet er (som jeg skulle ha nævnt før) at opstillingen er gentaget flere gange på linien:
noget tekst  123  noget tekst  123
noget tekst  1234  noget tekst  1234 osv..
og der går der helt kage i det når jeg laver om i tabulatorene :-(
Avatar billede Inge Nybegynder
03. august 2004 - 13:47 #11
Kan du ikke sætte hele møget ind i celler i en tabel i stedet for
Avatar billede brutus Nybegynder
03. august 2004 - 13:51 #12
nej desværre (bossens ordre) :-(
Avatar billede Inge Nybegynder
03. august 2004 - 14:14 #13
surt show, send bossen på ferie... ;o) HVis du fjerner alle streger i tabellen og vælger ikke at vise hjælpelinier så kan man jo ikke se det er en tabel
Avatar billede brutus Nybegynder
03. august 2004 - 14:17 #14
intet jeg hellere ville, men han har holdt ferie :-)
Han insisterer på at få at vide hvordan jeg løser opgaven, så ingen snyd, desværre :-(
Avatar billede brutus Nybegynder
05. august 2004 - 09:57 #15
Fik bossen til at indse at det er den eneste måde at gøre det på, så points til samo07
Avatar billede Inge Nybegynder
05. august 2004 - 10:07 #16
Selv bosser er en slags mennesker, der er modtagelige for gode argumenter
takker for point