Avatar billede chrisjon Nybegynder
02. august 2004 - 18:42 Der er 3 kommentarer

HJT log, dumprep 0 -k virus ?

Hej jeg har fået et problem med min comp, når jeg vil starte den op får jeg bare sort skærm, har så startet op i safe mode, og kiggede i min msconfig og fandt en fil der hed, dumprep 0 -k og havde så vinget den af så den ikke ville starte op.

jeg startede op og scannede med min virus scanner efter at have opdateret den, men har ikke kunne finde den virus som jeg kan se i min msconfig og er sikker på at det er en virus, jeg har så lavet en log fil via hjt og tænkte at der var nogen her inde som kunne hjælpe mig lidt

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 9:43:12 AM, on 8/2/2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Program Files\BoincLogX\boinclogx.exe
D:\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RegKillElbyCheck] "C:\Program Files\Elaborate Bytes\DVD Region Killer\ElbyCheck.exe" /L RegKill
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [BoincLogX] C:\Program Files\BoincLogX\boinclogx.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. august 2004 - 19:22 #1
Jeg kigger lige lidt på den for dig :O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. august 2004 - 19:31 #2
Dumprep er en fejlmelding, der kommer ved et crash eller lignende.

Det er ikke virus.
Højst sansynligt er det netop fordi din maskine startede op med sort skærm at du fik en sådan fil.

Det kan være du skal checke om dit grafikkort sidder korrekt i maskinen.
De kan godt sidde løse.
Hvis ikke det er det, kan det være at du skal afinstallere driveren til dit grafikkort.
Det gøres i kontrolpanel -> tilføj/fjerne programmer.
Derefter genstarter du og indlæser den nyeste driver som du finder her:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Den skal du naturligvis lige downloade inden, du går i gang.

Der er intet galt med din log.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2004 - 23:41 #3
For at fjerne dumprep fuldstændigt fra msconfig kan du bruge dette lille trick:
Du sætter hak i den igen i msconfig og siger nej til at genstarte.
Så scanner du med HiJackThis og fixer den nye linie med dumprep der dukker op.
Du kan også fixe den nye linie med msconfig som også kommer, ellers skal du blot svare nej til at se advarslen ved næste genstart.

Blot et lille fif ..