Avatar billede michaelpejs Nybegynder
01. august 2004 - 02:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

boot cdrommen

Jeg har lige formateret en computer og nu kan jeg ikke instalerer windows igen da den ikke kan finde cdrom drevet..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. august 2004 - 02:32 #1
Du skal gå ind i BIOS og der sætte dit cd-rom drev til at være First Boot Device.
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
01. august 2004 - 02:35 #2
det har jeg gjordt
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. august 2004 - 02:46 #3
Kunne du se drevet inde i BIOS og der sætte det til firstboot device, bør det også virke, hvis din cd-rom sidder i det valgte drev.
Er cd'en i orden ?
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
01. august 2004 - 02:49 #4
ja og der hvor den tæller rammene op kommer den også frem men vis jeg kommer ud i dossen og trykker D: eller e: for at finde drevet kan man heller ikke se det
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. august 2004 - 03:01 #5
Øhh - hvilken Windows er det du forsøger at installere ?
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
01. august 2004 - 03:02 #6
Kan det passe at jeg har hørt om en multi bootdiskette
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. august 2004 - 03:05 #7
Med mindre det er Windows 98 SE kan der ikke bootes fra cd-romen. Du skal i stedet boote fra en Win98 boot-diskette.
Den må jeg ikke linke til herinde, men google.com er din ven *S*
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. august 2004 - 09:31 #8
Det gør jeg alligevel => www.bootdisk.com eller www.bootdisk.de
Avatar billede razor Nybegynder
01. august 2004 - 15:13 #9
Der er ikke noget galt i at benytte links til http://www.bootdisk.com.

/razor (som er CoAdmin)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. august 2004 - 00:27 #10
Ok - er det nu blevet legalt igen, igen. Ja så kunne jeg jo godt ha' smidt det link *S*
"razor" >> hvordan skal vi efterhånden forholde os til de bootdisk-links ? Det er ikke ret længe siden jeg stillede spørgsmålet om, hvorvidt vi måtte linke dertil eller ej. Og svaret jeg fik, var et KLART nej - se selv.
http://www.eksperten.dk/spm/500426
Avatar billede razor Nybegynder
02. august 2004 - 17:52 #11
victor-1, tingene har aendret sig :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. august 2004 - 01:37 #12
Har du fået styr på tingene "michaelpejs" ?
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
28. december 2004 - 21:02 #13
jep tak
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2004 - 21:28 #14
Så bør du lukke dit spørgsmål *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2004 - 21:29 #15
Sorry - undlad venligst at acceptere mit svar, medmindre du mener jeg har hjulpet dig og fortjener point :-(