Avatar billede jesperlund Nybegynder
27. juli 2004 - 21:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Afslutte en formular

Hej eksperter

Jeg er ret ny indenfor VB, og jeg har lige et spørgsmål.

Jeg er ved at lave et program, hvor jeg har en form der kommer frem til mine indstillinger. Den virker også ganske udemærket, men jeg kan bare ikke få den til at lukke, som skal gøres som det sidste når den har gemt indstillingerne.

Jeg har åbnet den nye formular på denne måde:

Dim Frm As Form2
        Set Frm = New Form2
        Frm.Show 1

Jeg har prøvet med Frm.Hide, men det lader ikke til at fungere.
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. juli 2004 - 21:43 #1
Unload Me? Jeg er helt blank, længe siden jeg har rodet med VB. Vender tilbage ...
Avatar billede tubber Juniormester
27. juli 2004 - 21:59 #2
Der er som steen skriver Unload Me, eller du kan også sige FormIndstillinger.Vissible =  False

Den først gør formen afsluttes og fjerne fra programmet indtil den bliver loadet igen, den sidste gemmer den bare væk til den skal bruges igen.....

/Tubber
Avatar billede joern Nybegynder
27. juli 2004 - 22:00 #3
Hej.

Der er to muligheder, er det en form i et større kompleks skriver du form2.unload - vil du lukke et program er det kommandoen 'end'.

M.v.h. Jørn
Avatar billede joern Nybegynder
27. juli 2004 - 22:03 #4
Rettelse-

Nu har tubber været der i mellemtiden, men den med unload skal være  'Unload Form2'

M.v.h. Jørn
Avatar billede tubber Juniormester
27. juli 2004 - 22:08 #5
Unload Me virker på den form man har der er aktiv.....bruger den selv......
Gik ud fra han står i den form han vil lukke.....

står man i en form og skal lukke en anden så er det korekt som joern skriver.....
f.eks. står man i form1 og vil lukke form2

/Tubber
Avatar billede jesperlund Nybegynder
27. juli 2004 - 22:11 #6
Formularen skal helst fjernes helt, og ikke bare gøres "usynlig" og jeg ønsker stadig at have programmet åbent, derfor duer "end" ikke.

Hvis jeg skriver Unload Me siger den "Invalid use of Me keyword", og hvis jeg skriver Unload Form2 sker der heller ingenting
Avatar billede joern Nybegynder
27. juli 2004 - 22:13 #7
>>tubber.

Ja ja, det var ikke for at trumfe dig, kun for at rette mig selv.

Men i øvrigt vil jeg da anbefale en 'absolut' angivelse frem for en som kan kaldes 'relativ'.  Du kender det med stier, hvor begreberne anvendes.
Nu får vi se om spørgeren er tilfreds.

M.v.h. Jørn
Avatar billede jesperlund Nybegynder
27. juli 2004 - 22:15 #8
Så virker det, jeg havde lavet en tastefejl, og var lidt for hurtig. Jeg vil gerne give jer begge point hvis du vil give et svar tubber?
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. juli 2004 - 22:18 #9
Var det Unload Me, der skulle til?
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. juli 2004 - 22:18 #10
... eller form2.unload
Avatar billede jesperlund Nybegynder
27. juli 2004 - 22:20 #11
Det var Unload Me :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. juli 2004 - 22:28 #12
Godt du kunne bruge det :o)