Avatar billede farmer Nybegynder
25. juli 2004 - 20:53 Der er 2 kommentarer

Formular med feltcheck til alle OS'er

Hej
Jeg skal lave formular, som kan hentes via nettet og udfyldes i ro og mag uden at være på nettet. Den skal gerne virke på de mest gængse styresystemer (windows, linux, mac) og understøtte feltcheck, så et maksimalt antal bogstaver kan tastes ind i visse felter og evt. mulighed for at checke om nogle felter ikke er udfyldt.

Eksisterer der et format, så jeg kan nøjes med én fil til samtlige systemer?

Jeg har hørt om forms med feltcheck i acrobat, men jeg ved ikke, om det kan afvikles på alle platforme.

Desværre kan en webside med en underliggende database ikke bruges.
Avatar billede mmf Nybegynder
10. august 2004 - 21:49 #1
Du kan med MEGET stor sucess bruge Acrobat PDF formatet. Men ikke under 1.4, for så har Linux problemer med at læse filen.

Håber dette virker
Avatar billede farmer Nybegynder
10. august 2004 - 23:03 #2
Jeg har set på det og hentet deres evalueringsversion til windows. Desværre kan man ikke gemme undervejs vha. gratissoftware, men kun udfylde og printe formen. Jeg har snakket med adobe.dk, men der er ingen vej uden om, at købe betalingsversionen.

Jeg har i stedet slået mig på en løsning, baseret på html til layout, javescript til feltcheck og en applet til at skrive til en fil på brugerens computer. Det kan køre 100% offline.

Desværre duer det ikke uden en applet, da javascript ikke kan skrive til en fil på computeren (andet end med ActiveX gennem Internet Explorer).