Avatar billede fargo Nybegynder
23. juli 2004 - 22:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

browser hijak

Næsten hver gang jeg logger mig på nettet har jeg en ny startside, jeg kan fjerne dem med Ad-aware, men de kommer igen næsten med det samme, der er også begyndt at ligge sig genveje ind i foretrukne.
I Øjeblikket bruger jeg en gammel pc, uden nogen form for antivirus, og jeg bruger den heller ikke til noget vigtigt, kun til lidt sjov og spas, da jeg snart køber mig en ny.
mine spørgsmål er:

Får jeg dem ikke slettet ordentligt, eller får jeg virusen igen lige så snart jeg logger på nettet?

Hvordan beskytter jeg min nye pc bedst, jeg er ganske villig til at betale mig fra det, men selvføgelig ikke for meget.
Avatar billede resist Nybegynder
23. juli 2004 - 22:15 #1
Avatar billede resist Nybegynder
23. juli 2004 - 22:19 #2
Hvis du vil have din gamle pc "ren", skal du hente to programmer:

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer og genstart.

Derefter kører du Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, vi skal nok hjælpe med at tyde loggen.
Avatar billede fargo Nybegynder
23. juli 2004 - 23:30 #3
jeg kørte spybot s og d, som jeg havde downloaded, men efter 15 minnutter lukkede jeg den. så prøvede jeg dit link, men efter  15 minnutter der (med en 2 Gb forbindelse) blev jeg utolmodig, så jeg har kørt en CWShredder 1.59.1 høber det er ok.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT OFFICE\OFFICE\OSA.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\ANTIVIRUS\HIJACKTHIS.EXE

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: (no name) - {1C78AB3F-A857-482e-80C0-3A1E5238A565} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [lrlheczetc] C:\WINDOWS\SYSTEM\tzwlux.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKCU\..\Run: [SpywareGuard] C:\WINDOWS\SYSTEM32\WINPROC32.EXE
O4 - Startup: Office Startup.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &IE Toolbar search - res://C:\WINDOWS\SYSTEM\TOOLBAR.DLL/SEARCH.HTML
O14 - IERESET.INF: SEARCH_PAGE_URL=
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
Avatar billede resist Nybegynder
24. juli 2004 - 00:00 #4
Opret en mappe kun til HijackThis. Placer HijackThis i denne mappe og kør programmet derfra.

Herunder er der nogle filer, som du skal fixe. Sæt en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned.

Fix disse med HijackThis:

O3 - Toolbar: (no name) - {1C78AB3F-A857-482e-80C0-3A1E5238A565} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [lrlheczetc] C:\WINDOWS\SYSTEM\tzwlux.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpywareGuard] C:\WINDOWS\SYSTEM32\WINPROC32.EXE

O8 - Extra context menu item: &IE Toolbar search - res://C:\WINDOWS\SYSTEM\TOOLBAR.DLL/SEARCH.HTML

O14 - IERESET.INF: SEARCH_PAGE_URL=
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=

----
Åbn en mappe, klik på Vis=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben i "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis alle filer".
----

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart).  Find og slet:

C:\WINDOWS\SYSTEM\tzwlux.exe >>>> filen tzwlux.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\WINPROC32.EXE >>>> filen WINPROC32.EXE

Genstart almindeligt og send en ny log herind til tjek
Avatar billede fargo Nybegynder
24. juli 2004 - 02:12 #5
jeg kan ikke finde filen "tzwlux.exe" og de to 014 - kan jeg ikke fixe.
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT OFFICE\OFFICE\OSA.EXE
C:\HIJACK THIS\HIJACKTHIS.EXE

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - Startup: Office Startup.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O14 - IERESET.INF: SEARCH_PAGE_URL=
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
Avatar billede resist Nybegynder
24. juli 2004 - 09:15 #6
Hent CWShredder her: http://danborg.org/spy/CWS/cwshredder.exe

Kør programmet, luk alle vinduer, undtagen CWShredder, klik på Fix. Programmet scanner nu. Når det er færdigt, så klik på Next og Exit.

Prøv at fixe dem fra fejlsikret tilstand med HijackThis:

O14 - IERESET.INF: SEARCH_PAGE_URL=
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=

Genstart.

Derudover ser din log ren ud.

Hjalp ”kuren”?
Avatar billede fargo Nybegynder
24. juli 2004 - 15:31 #7
Tak for hjælpen, jeg kan dog stadig ikke slette de to 014 filer, men jeg har da fået min startside igen, midlertidigt ihvertfald.
Avatar billede resist Nybegynder
24. juli 2004 - 15:58 #8
Velbekomme ;-)

Umiddelbart burde de to 014 ikke være skadelige, så lad dem være.

Du må sætte mappevisninger tilbage til oprindelige indstillinger.