Avatar billede nez Nybegynder
20. juli 2004 - 23:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ford Tranit fra Januar 1985

Hej eksperter..

Er lige kommet i besiddelse af en nysynet Ford Transit fra 1985.. 4500kr.. og ingen rust i bund...

Ville vide om der er ting man skal vide om den bil?? fx lufttryk (står ikke i døren som i normale blier) osv.. Mangler alle de informationer om bilen som jeg kan få fat i..

Eller måske folk som selv har sådan en bil eller som har meget forstand på den.. Vil nemlig også gerne vide meget om selve motoren...

MVH og mange tak

Nez
Avatar billede hubs Nybegynder
21. juli 2004 - 09:23 #1
Halløjsa,

Ta' evt. og slå et smut forbi http://www.autoatlas.dk/index.asp?lid=232 her kan du finde en masse info om biler, og der er også oprettet et nyt forum for bilspørgsmål.

Tror ihvertfald at du vil ha' større held med at finde, det du søger der c",)
Avatar billede sluppi Nybegynder
21. juli 2004 - 18:55 #2
Hvad vil du vide - jeg arbejder på bilen til dagligt.... er mekaniker hos ford i odense.

Lufttryk kan du se på dine dæk (max), men hvis du ikke kører med fuldt læs vil jeg sige omkring 45-50 psi...så hopper bilen ikke for meget
Avatar billede sluppi Nybegynder
21. juli 2004 - 18:57 #3
ellers kontakt mig på msn: "psh@oncable.dk"
Avatar billede nez Nybegynder
22. juli 2004 - 01:39 #4
er du på msn også?? ville gøre det lidt lettere... :) Men er der tit problemer med dem og hvad er det typisk??
Avatar billede sluppi Nybegynder
22. juli 2004 - 06:27 #5
Det vi skifter mest af er skiver+klodser og forhjulsleje.... ellers hold et vågent øje med dine bærearmsbøsninger. Det er nærmest hvad der er.....
Avatar billede sluppi Nybegynder
22. juli 2004 - 06:29 #6
Ellers er det bare at holde et vågent øje. Der er generelt ikke andre ting der dør hurtigere end ved andre bilmærker. Hvis du har bladfjedre husk at efterspænde dragebåndende - de kan godt løsne lidt op.
Avatar billede sluppi Nybegynder
23. juli 2004 - 05:33 #8
Jeg spørger da lige de ældre mekanikere om der er andre generelle fejl de ikke har fortalt mig...
Avatar billede sluppi Nybegynder
23. juli 2004 - 19:06 #9
Dens største problemer skulle være rust og bærearmene. Ellers er der ikke rigtig nogen fejl der kendetegner den årgang...
Avatar billede nez Nybegynder
02. august 2004 - 17:52 #10
Er det egentlig et godt køb?? Glemte jeg da helt at spørge om :)

Men til de penge osv..
Avatar billede hubs Nybegynder
02. september 2004 - 11:01 #11
Husk at lukke spørgsmålet c",)
Avatar billede nez Nybegynder
03. september 2004 - 00:50 #12
Takker mange gange for hjælpen :)