Avatar billede a.schou Nybegynder
20. juli 2004 - 11:37 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ingen MFT

Hej Eksperter
Jeg har en problem... Min computer gik ned for en uge siden, Jeg købte en ny og har så sat harddisken fra min gamle ind som sekundær slave. Hver gang windows (xp) starter, siger den "Disken F: skal checkes for konsistens, chkdsk begynder nu" og så tæller den ned. Når den har startet chkdsk skriver den bare "Missing MFT."

Nu vil jeg så høre jer eksperter om jeg kan få rettet op på min disk, uden at formatere. Det er ikke livsvigtige data der ligger på disken, men alligevel noget jeg godt ville have fat i.

Jeg håber i kan hjælpe mig :(

/Andreas
Avatar billede soren-t Nybegynder
20. juli 2004 - 11:47 #1
Hej Andreas,
Jeg vil foreslå, at du prøver at rette fejlen med Symantech Norton Disk Doktor.
God held med det!
Mvh soren-t
Avatar billede a.schou Nybegynder
20. juli 2004 - 13:20 #2
ok, det prøver jeg søren... Melder lige tilbage hvis det hjælper...

:D
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2004 - 21:12 #3
Missing MFT (Master File Table)lyder ikke så godt. En MFT fil i et NTFS fil system, svarer nogenlunde til en FAT i et FAT system. MFT indeholder referencer til alle biblioteker og filer der eksisterer på pågældende Volume, og hvis der bliver uorden i den, eller den "forsvinder", så er det ikke muligt at få tilgang til filerne på partitionen.

Det er vel ikke således, at du har et FAT system på din gamle disk, og NTFS på den nye ? ? ?

Hvilket operativ system ligger der på den gamle ? ? ?
Avatar billede a.schou Nybegynder
22. juli 2004 - 09:24 #4
Jeg er ingen noob til det her... Jeg kunne bare ikke rigtig komme på noget at gøre. Jeg ved godt at MFT er alvorligt, og havde derfor indstillet mig på at den skulle dø. Der så intet styresystem på den, den var ren storage, også i den gamle computer. Den masteren på den gamle var også xp.

Men det er disken der er defekt, da jeg slettede partionen og prøvede at oprette og formatere en ny, hang den bare i formateringen... Sådan kan det jo gå:( men det er lidt ærgeligt...

/Andreas
Avatar billede a.schou Nybegynder
22. juli 2004 - 09:24 #5
Norton disk doctor virkede ikke... Sådan som jeg kan se det, gør den det samme som chkdsk...