Avatar billede kimcor Nybegynder
19. juli 2004 - 22:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PC gået i sort!!

PC med ABIT BE6-II MB, PIII 1000 Cpu, 256 MD PC100 Ram, 45,6 GB IBM Deskstar Harddisk, ATI AIW 8500 DV Grafikkort, Trådløs ELSA netværkskort, Hercules 6-kanals digital lydkort samt et pioner DVD drev. Maskinen har kørt uden problemer i 2 år, pludselig ville den ikke starte, det virker som om harddisken aldrig kommer igang. Jeg har testet grafikkort, harddisk, lydkort, netkort, ram samt dvd drev. MB samt CPU har jeg ingen mulighed for at teste, jeg kan evt skifte strømforsyning ud men det virker som om der kommer strøm til det hele( div lysdioder lyser). Jeg ved at Cpu´en er en Coppermine 133Mhz hvilket MB ikke helt er lavet til men det har virket i 2 år. Har jeg brændt MB af?  Eller er det Cpu´en der er røget. Jeg har tjekket hvordan den ser ud og den virker OK.
Avatar billede tubber Juniormester
19. juli 2004 - 22:42 #1
Prøv at gøre følgende:

1: Ram ud og i
2: 1 ramblok hvis man har mere, stadig fejl byt dem rundt

Nu er rammene udelukket

3: Alle PCI kort ud så der kun er CPU, Ram og grafikkort

Nu er PCI kortene udelukket

4: Grafikkortet ud (har et gammelt PCI grafikkort liggende jeg smidder i istedet)

Nu er grafikkort og AGP slotten udelukket

5: CPU af og på
6: Stadig fejl test CPU på et andet motherboard (det er så træls at teste en andens CPU i et board der har en fejl der rister CPU'en)

Nu er CPU'en udelukket

7: En anden PSU

Stadig hardwarefejl ja så er det kun mobo tilbage :)

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
19. juli 2004 - 22:42 #2
2: 1 ramblok hvis man har mere end en blok, stadig fejl byt dem rundt

skulle der stå
Avatar billede peet-49 Novice
19. juli 2004 - 23:08 #3
Jeg ville nok prøve en anden PSU.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 09:32 #4
er der nogle beeps..??
Avatar billede kimcor Nybegynder
20. juli 2004 - 09:37 #5
Nej der er der ikke. Har Reset CMOS via jumper på MB det skete der ingen ting ved.
Avatar billede peet-49 Novice
20. juli 2004 - 09:39 #6
Selv om alt kører, kan der stadig være en fejl i PSU, så den ikke kan boote.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 09:43 #7
kan du starte op på en boot cd..eller en diskette..?
Avatar billede kimcor Nybegynder
20. juli 2004 - 09:52 #8
Har jeg faktisk ikke prøvet da jeg ikke får noget signal fra grafikkortet op på skærmen, men jeg tror jeg prøver det iaften.
Avatar billede kimcor Nybegynder
10. december 2007 - 12:46 #9
+++