Avatar billede svenrus Novice
19. juli 2004 - 10:44 Der er 2 løsninger

Stones Webwriter

Jeg er gået igang med at ville benytte Stones Webwriter, stoneware.dk, og har anskaffet et lærehæfte "Hjemmeside på en weekend", Palle Bruselius, Libris 2oo4; det viste sig at Word 2000, som jeg startede med at bygge sider på, vistes forkert på andre PC'er/browsere - og det var jo ikke meningen. Findes der suplerende læsning til, specifikt, Stones Webwriter, på dansk (?) eller skal man hele vejen igennem HTML-kodningens sprog...
mvh svenrus
Avatar billede lonet Nybegynder
19. juli 2004 - 14:47 #1
Hej Svenrus
Jeg bruger selv Stones Webwriter, som er et ganske fortrinligt dansk program. Jeg ved ikke helt, hvad du mener med, om man skal hele vejen gennem HTML-kodningens sprog for at bruge Stones. Måske mener du, at du ikke kan se, hvad du laver, men skal skrive koderne.

Fordelen ved Stones er bla. at den ikke genererer dårlig kode, hvilket er tilfældet med mange andre programmer. "Ulempen" - hvis man kan sige, at det er det, er, at du skal lære at bruge HTML-koderne. Men det er faktisk den eneste måde at få kontrol over dine hjemmesider på. Umiddelbart mener jeg ikke, at der er andet litteratur omkring Stones. Jeg har dog selv et andet hæfte til version 3, men det ligner dette meget.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål om Stones.

mange hilsner
Lone
Avatar billede svenrus Novice
19. august 2004 - 09:28 #2
Hej Lonet. Jeg har fundet noget rigtig godt, som næsten erstatter hæftet "Hjemmeside på en weekend - med Stones Webwriter", her:
http://www.novicen.dk/web/webwriter/intro-sww.asp
mvh svenrus