Avatar billede frederikschack Nybegynder
18. juli 2004 - 22:27 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Linksys Broadband Router

Jeg har to Linksys Routers, en WRTG54 og en BEFW11S4. Begge virker tilsyneladende korrekt, og det er muligt at forbinde til dem via både PDA og PC. Dog er signalet langt bedre på BEFW11S4 (den router jeg har nogle problemer med).

Man kan koble korrekt op til Internettet via begge routers, dog ikke trådløst via BEFW11S4. Og det er mit problem.

Der er fin trådløs forbindelse, til BEFW11S4 og det er intet problem at ændre opsætningerne på den trådløst. Derfor er problemet ikke forbindelsen, WEP opsætning eller MAC låsningen.

Der er også fin forbindelse til Internettet, når man kobler en bærbar direkte på BEFW11S4, så stryger den lige på Internettet. Derfor er problemet ikke opsætningen af Internettet som kører med dynamisk ip.

Problemet er heller ikke at jeg har spærret for nogle PC'er i filtret, det har jeg nemlig ikke.

Hvad pokker kan det være? Hvorfor kan man kun gå på Internettet når man er koblet til en af RJ45 protene og ikke når man er koblet på trådløst?
Avatar billede crekke Nybegynder
18. juli 2004 - 22:38 #1
dine comp specs?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
18. juli 2004 - 22:44 #2
Det er ikke relevant, men ok.

Dell 1.6 Ghz, 256 MB RAM
Soltek QBIC 2.8 Ghz, 1 GB RAM
iPaq 4100
Avatar billede frederikschack Nybegynder
18. juli 2004 - 22:49 #3
Unskyld iPaq 4150
Avatar billede kenp Novice
18. juli 2004 - 23:33 #4
får den en ip når du kobler op trådløst?
Avatar billede kenp Novice
18. juli 2004 - 23:34 #5
for ellers kunne du jo give den fast ip så burde det ikke være noget problem!
Avatar billede frederikschack Nybegynder
18. juli 2004 - 23:36 #6
Naturligvis, ellers kunne jeg jo ikke kommunikere med routeren.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
18. juli 2004 - 23:38 #7
Der er ikke noget problem med forbindelsen, fra PC'erne eller PDA'en til routeren, eller fra routeren til Internettet. Det er et eller andet i Routeren der ikke er sat korrekt op.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
18. juli 2004 - 23:38 #8
Og det har noget at gøre med forbindelsen mellem den wireless forbindelse og Internettet.
Avatar billede kenp Novice
19. juli 2004 - 08:24 #9
og det burde virke! når der er forbindelse til alt muligt andet! sikker på du ikke har fået sat et flueben et eller andet sted om at trådløseklienter ikke må komme på nettet!
Avatar billede jb2003 Nybegynder
19. juli 2004 - 09:13 #10
Har du checket at du har fået / har den rigtige IP på ydersiden af din router. Nu ved jeg ikke om du har en fast tildelt IP eller du kører DHCP (fra din internet udbyder). Du kan gå ind i routeren og checke hvad din IP er, hvis du får den via DHCP. Noter denne IP, prøv om du kan pinge den, prøv om du kan pinge ex. www.dr.dk
Avatar billede frederikschack Nybegynder
19. juli 2004 - 10:53 #11
kenp

Wireless Network Access = Allow All

Under filtered IP og MAC adresser er der ikke indskrevet noget.

Jeg er mystificeret...
Avatar billede frederikschack Nybegynder
19. juli 2004 - 10:55 #12
ib2003

"Der er også fin forbindelse til Internettet, når man kobler en bærbar direkte på BEFW11S4 [altså fysisk med ledning], så stryger den lige på Internettet. Derfor er problemet ikke opsætningen af Internettet som kører med dynamisk ip."
Avatar billede kenp Novice
19. juli 2004 - 11:04 #13
jeg kom lige til at tænke på en ting som måske kan være aktiveret som gør at du så bliver kastet af eller ikke er ordentlig på for hvis det ikke er der så er det meget mystisk, og jeg mener at et sted i routeren man kan sætte den til at force 801.xx godkendelse! hvis det heller ikke er aktiveret så ved jeg det ikke.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
19. juli 2004 - 11:16 #14
Ok, det kan jeg ikke lige finde på routeren?
Avatar billede kenp Novice
19. juli 2004 - 11:47 #15
Det er den som hedder godkendelsestype den står som standart som both.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
19. juli 2004 - 12:14 #16
Pokkers, jeg sad og legede med routeren, og fik den sat over på "Router" istedet for access point, og nu kan jeg ikke komme i forbindelse med den. Den står inde hos naboen, og han er ikke hjemme...

Men, angående godkendelsestypen, så er der på den anden router valget Auto og Shared Key?
Avatar billede kenp Novice
19. juli 2004 - 12:59 #17
så skal den stå på auto.

humm du burde kunne få fat på den anden alligevel! bare via trådløs, også ændre den igen.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
19. juli 2004 - 13:29 #18
Selv om det ikke virker sådan, så er jeg begyndt at tro at BEFW11S4, på en eller anden måde er defekt...
Avatar billede frederikschack Nybegynder
19. juli 2004 - 13:33 #19
Smid et svar kenp, så får du pointene for den gode indsats :o)
Avatar billede kenp Novice
19. juli 2004 - 13:41 #20
ja den kan jo godt være det! uden man ved det præcist! men har du prøvet at ligge en ny firmware på den? det kunne være det hjalp?

jamen det gør jeg så c",)
Avatar billede frederikschack Nybegynder
19. juli 2004 - 13:43 #21
Nu skal jeg først lige have kontakt til routeren igen ;o)
Avatar billede frederikschack Nybegynder
19. juli 2004 - 13:44 #22
Pokkers til stædig router
Avatar billede kenp Novice
19. juli 2004 - 14:17 #23
Det må man sige ja til :)
Avatar billede frederikschack Nybegynder
03. august 2004 - 16:21 #24
OK, jeg opdaterede firmwaren og så var alt i skønneste orden...

Jeg har hørt om at linksys har lavet den slags numre før, hvor de f.eks. har sendt et netkort på gaden, uden fungerende drivere.
Avatar billede kenp Novice
03. august 2004 - 18:19 #25
ja det skulle ikke undre mig at de har gjort det!