Avatar billede larsbek Nybegynder
22. februar 2001 - 16:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

netkort virker men kan ikke komme på netværk

Jeg kan ikke komme på netværk, den siger at der ikke er adgang til netværket, netværket er ikke tilgængeligt. Jeg har været hele windows hjælpefilen igennem, reinstalleret alle drivere, protokoller, klienter etc. Har haft et par \"eksperter\" på tlf. PC siger at der ikke er noget i vejen med netkort, og den blinker i min Switch, som om der er forbindelse til dette kort. Det andet kort og pc virker perfekt (samme). Nogle gode råd ?
Avatar billede makse Nybegynder
22. februar 2001 - 16:57 #1
Har du husket at dele de drev der skal være tilgængelige.

Har de samme arbejdsgruppe navn?
Avatar billede cstern Nybegynder
22. februar 2001 - 17:05 #2
husk at du skal: 1) have installeret klient for Microsoft Netværk, 2) have IPX/SPX og NetBEUI protokol installeret (burde ikke være nødvendigt, men er det ikke destomindre som regel). 3) Være logget på (dette glemmer mange og så virker l... ikke). For punkt 3 vælger du START, log af... og så efter at have trykket på OK kommer en login dialog.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. februar 2001 - 17:06 #3
kan du pinge de andre computere ?
Avatar billede jonaslis Nybegynder
22. februar 2001 - 20:37 #4
Jeg vil da ikke bruge det her til spm... men \"netkort\" de\'t jo ikke modem vel? Har du sat det til Lan. hvad er det for en fobindelse vi taler om.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. februar 2001 - 20:45 #5
jonas ?

Hvad snakker du om?
Avatar billede larsbek Nybegynder
22. februar 2001 - 22:00 #6
det er sat til en anden computer og til ADSL
Avatar billede jonaslis Nybegynder
22. februar 2001 - 22:04 #7
ve\'et ik\' hva\' snakker I om?
Avatar billede stealth Nybegynder
23. februar 2001 - 12:39 #8
Du kan prøve at sætte tcp/ip op
Avatar billede babyshark Nybegynder
26. februar 2001 - 00:52 #9
slet tcp/ip og alt det andet i netværk og geninstaller det. og så følg opsætningsguide på eksempelvis www.cybercity.dk
Avatar billede peter_b_jensen Nybegynder
09. marts 2001 - 15:47 #10
Er du sikker på, at dit cat5 UTP kabel er patchet rigtigt? Du har ikke ved en fejl fået smidt et krydset kabel på?

Prøv at skifte kablerne?

Fra router til HUB/switch så skal det være et krydset kabel, derfra skal det være straight through fra PC\'erne til hub.
Avatar billede larsbek Nybegynder
23. maj 2005 - 22:10 #11
hej peter det var dit svar der løste problemet, jeg havde fået byttet kabler rundt. Giv svar til point
Avatar billede larsbek Nybegynder
30. maj 2005 - 20:37 #12
nå men så lukker jeg selv