Avatar billede aero Nybegynder
11. juli 2004 - 23:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

slørring af del i et billede

Hvis jeg har et billede hvordan kan jeg så tage en, "hvis vi antager dette":

Billedenavn: banner.gif
Højde: 150 px
Længde: 760 px

50 px vandret kasse midt i billedet og slørrer det, altså sådan at de første 50 px er alm billede de næste 50 px er slørret og de sidste 50 px er alm igen som billedet var. !?
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. juli 2004 - 23:17 #1
Kopier det lag som dit billede ligger i (i layers-paletten).
Vælg det nye lag og læg en Gaussian Blur på (filter->blur).
I bunden af layers-palleten trykker du på 'add layermask'.
Tryk d for at reset'e farverne til s/h.
Vælg den 4. gradient "reflected gradient".
Lav en gradient i masken.

læs om layer masks: http://www.google.com/search?hl=en&lr=lang_da%7Clang_en&ie=UTF-8&safe=off&q=photoshop+layer+mask&btnG=Search&lr=
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. juli 2004 - 23:20 #2
ow forresten - du kan bruge markerings-værktøjet (øverste venstre hjørne i værktøjs-paletten) til at markere områder. Så kan du bedre styre hvor din gradient kommer til at være/ikke være.

Tip: Alt-klik på en layer mask for at se denj i fuld størrelse. Og så kan man redigere mere præcist i den.
Avatar billede 7r00p3r Nybegynder
28. august 2004 - 10:07 #3
Hvis det ikke er hvad du søger kan du evt. lave et nyt layer -> tage en grå eller en hvid farve -> din paintbucket -> og så sætte opacity til ca. mellem 30-60 og så fylde de 50 pxl. :)
Avatar billede remaker Nybegynder
31. august 2004 - 14:17 #4
marker området og brug så noget Gaussian Blur

Gaussian Blur kan findes under filter/blur/Gaussian Blur