Avatar billede geekseek Nybegynder
09. juli 2004 - 16:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan denne router kører PPPoE?

Hej, har lige et spørgsmål til eksperterne. Kan denne router kører PPPoE? Der står det godt nok, men vil lige være helt sikker på nogle ting inden jeg køber den.. Jeg heller ikke rigitg kunne finde ud af om der er en switch indbygget..
Da det er første gang jeg skal til at rode med routere vil jeg også lige hører om jeg skal have en fast IP?? (har dynamisk).
Jeg giver 100 point, måske deler jeg det op, da der er mere end et spørgsmål :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 16:32 #1
He he, hvilken router ?
Avatar billede peet-49 Novice
09. juli 2004 - 16:32 #2
Du er vist nød til, at skrive hvilken router, hvis du vil have dvar.
Avatar billede geekseek Nybegynder
09. juli 2004 - 16:33 #3
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 16:36 #4
Fra
http://www.sunsway.com.hk/products/router-1.html
Denne tekst
Supports PPPoE DSL connection

Du kan downloade manualen fra siden
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 16:37 #5
Og der er en 4 portet 10/100 switch indbygget
Avatar billede geekseek Nybegynder
09. juli 2004 - 16:38 #6
ok, tak for det... Ved du noget omkring fast ip??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 16:38 #7
Ja, hvad tænker du på ?
Avatar billede geekseek Nybegynder
09. juli 2004 - 16:40 #8
om det er lige meget om jeg har dynamisk eller fast ip udadtil??
Avatar billede geekseek Nybegynder
09. juli 2004 - 16:45 #9
kan den ike kører med winxp??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 16:48 #10
Det er ligegyldigt om du har fast eller dynamisk ipaddresse udadtil. Det eneste tidspunkt hvor det er nødvendigt er hvis du vil køre webservere eller ftp servere.
I så fald er det langt det letteste hvis du har fast ipaddresse.

På den indvendige side kan du have windows maskiner eller for den sags skyld alt muligt andet. Det er ligegyldigt så længe de er sat op til at hente ipaddressen automatisk, og det er standard instillingen i alle windows versioner og dermed også XP.
Avatar billede geekseek Nybegynder
09. juli 2004 - 16:50 #11
ok, tak for hjælpen...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 16:55 #12
Velbekomme og takker for point :-)