Avatar billede skywalker1 Nybegynder
09. juli 2004 - 01:14 Der er 21 kommentarer

Ikke stjæle billeder i IE, tak

I de nyere versioner af IE kommer der en (irriterende) lille grå boks frem, når man holder pilen/pegefætteren på et billede på en hjemmeside. Den lille grå boks giver fire muligheder, herunder at gemme billedet på en harddisk.

Man kan copyright beskytte sine billeder, og fjerne muligheden for at højreklikke på billedet, men er der nogen der kender et snedigt lille script som annulerer den lille grå boks - så man kan være mere sikker på at have sine billeder i fred?
Avatar billede grunken Nybegynder
09. juli 2004 - 01:17 #1
smid denne meta ind mellem <head> & </head> :o)

<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no" />
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. juli 2004 - 01:17 #2
prøv at sætte den her i dit dokument:
<meta HTTP-EQUIV="imagetoolbar" and CONTENT="no" />
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. juli 2004 - 01:18 #4
hov, gik lidt hurtigt med at copy og paste så and røg med i farten - og så skulle grunken selvfølgelig være 26 sekunder hurtigere ;-)
Avatar billede viciodk Praktikant
09. juli 2004 - 01:18 #5
Damn :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. juli 2004 - 01:20 #6
ja, det gik lidt stærkt hva' ;-)

du kan forresten også gøre det for bestemte billeder med galleryimg attributten:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/properties/galleryimg.asp
Avatar billede grunken Nybegynder
09. juli 2004 - 01:22 #7
-som i dog skal finpudse ;o)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. juli 2004 - 01:23 #8
for 100 points skal han vel have det hele med jo ;-)
Avatar billede grunken Nybegynder
09. juli 2004 - 01:27 #9
jib da ;o)
Avatar billede skywalker1 Nybegynder
09. juli 2004 - 01:37 #10
Lækkert - det virker. Tak skal I have!
Avatar billede skywalker1 Nybegynder
09. juli 2004 - 01:39 #11
Grunken - smid lige et svar i stedet for en kommentar hvis du vil have points
Avatar billede grunken Nybegynder
09. juli 2004 - 01:41 #12
joh da, men er det ikke en af de spørgsmål hvor alle skal dele opretter ?

-vi svarede jo alle lige korrekt :o)

-den eneste forskel var jo bare lidt tidsforskydelse pga. vi sidder i hver sin ende af landet :o)
Avatar billede grunken Nybegynder
09. juli 2004 - 01:41 #13
svar :o)
Avatar billede googolplex Novice
09. juli 2004 - 01:46 #14
Husk dog lige på, at du INTET kan gøre for at forhindre at folk får dine billeder hvis de VIL have dem. Hvad der kan ses, kan kopieres :)
Avatar billede skywalker1 Nybegynder
09. juli 2004 - 01:51 #15
jaaa, men man kan jo gemme billederne i en db, som ikke kan tilgåes direkte via http
Avatar billede skywalker1 Nybegynder
09. juli 2004 - 01:51 #16
points kommer her, grunken
Avatar billede googolplex Novice
09. juli 2004 - 01:53 #17
skywalker1: Hvis du kan se billeder på siden, kan du også få fat på dem.
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. juli 2004 - 01:54 #18
ikke for at spamme, men din overskriver lyder: Ikke stjæle billeder i IE, tak

det bedste du kan gøre er, at bede folk lade være. hvis jeg vil have din billeder, så får jeg dem, uanset hvad du laver af omveje..
Avatar billede viciodk Praktikant
09. juli 2004 - 02:00 #19
"jaaa, men man kan jo gemme billederne i en db, som ikke kan tilgåes direkte via http"

Så får man normalt muligheden for at gemme dem som bmp hvis man højreklikker og vælger Save Image As...

Måske kan man endda få fat på dem i Temporary Internet Files mappen.

Og ellers kan man jo bare tage et screenshot med Print Screen og trykke CTRL+V i Paint :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. juli 2004 - 03:03 #20
nu kendte han jo vist godt nogle højrekliks scripts i forvejen, så på det punkt er det vel ikke noget problem. Men selvfølgelig er der altid andre måder - de bare lidt mere bøvede ;-)

og bare lad grunken få de points - det i hvert fald fint for mig ;-)
Avatar billede roenving Novice
09. juli 2004 - 10:42 #21
>>skywalker1

Du skal huske at markere navn i boksen til venstre, når du skal uddele point ;-)