Avatar billede steven_larsen Nybegynder
09. juli 2004 - 00:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar

Hejsa! Jeg er ved at købe en bærbar med flg.: konfiguration - er der en eller anden der kan fortælle eller kommentere om det er ok? Den skal ikke bruges til at spille på men derimod progs. Jeg ville evt. også gerne vide med Wireless LAN - er det noget værd det der sidder herì? - Håber på et hurtigt svar!!

15.0" TFT XGA, 1024 x 768 pixel
l Intel® Pentium® Mobile CPU 1,5 GHz
l 512 MB DDR RAM / 266 Mhz / PC2100
l 60 GB IDE Harddisk
l Indbygget 2D/3D Intel® Extreme Graphics 2
  grafik CPU med 64 MB video RAM ( delt )
l DVD/CD-RW kombi drev ( CD Brænder )
8xDVD/2.4xDVD+R/2.4xDVD+RW/24xCD/16xCD-R/8xCD-RW
  Nero v.6.X Express OEM ( Brænder Software )
  WinDVD Player + MPEG ( DVD Software )
l Indbygget 10/100 Ethernet (RJ-45 connector)
l Indbygget 56K V.90 modem (RJ-11 connector)
  Tiscali Internet opkoplingsmulighed
l Indbygget WLAN Intel® Pro Wireless 2100
l 1x Firewire IEEE1394 & 3x USB2.0 port
l 1x S-VIDEO (TV-OUT), 1x Fast Infrared
l 1x Parallel, 1xCRT, 1x microphine in, 1x line-in
l 1x Memory card slot MMC/SD/MS
l PC Card/CardBus slot supportere 1x type I/II kort
l li-ion batteri 8 cell, 14.4V / 4400mAH
l MS Windows XP Home Edition DK
l MS Works Suite 2004 DK
* Microsoft Word 2002 DK
* Microsoft Works 7.0 DK
* Microsoft Encarta Encyclopedia Standard 2004 UK
* Microsoft Photo Standard 9.0 UK
* Microsoft Autoroute 2004 UK
l Adobe Photoshop Elements 2.0
l Norman Virus Control & FireWall (3 års fri update)
  Security for Children (internet filter)
l Indbygget tastatur, touchpad & internet scroll
  2 års reklamationsret / 3 mdr. Hotline
Avatar billede steven_larsen Nybegynder
09. juli 2004 - 00:39 #1
Glemte lige at sige at det er en: AMILO M 7400 Intel® Pentium M
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juli 2004 - 01:18 #2
Det er en ægte Centrino maskine - så Wireless LAN overholder alle krav.

Det er en super maskine du der har kig på. Den har det hele og lidt til :)

http://www.fujitsu-siemens.com/products/mobile/notebooks/amilo_m.html
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 08:12 #3
Godmorgen

Sådan set enig med John Stigers.
Men ville nok starte med at høre hvad du skulle bruge den til inden du handler??

Er den til skolearbejde o.s.v. er den lidt overkill.

Er du ude efter noget godt er der også

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=VegaPROZ7 --> Faktisk samme maskine som Asus 6800 modellen.
En meget lækker kvalitet du vil elske..

Sørg altid for ikke at få en bærbar med shared RAM
Køb ikke en med desktop CPU.
Et godt sted at starte er at klarlægge sit behov og spørge sig selv, hvad den skal bruges til, og dermed hvad man har af krav til maskinen. Skal den bruges til grafik og ressourcekrævende ting vil jeg anbefale, at man smider lidt penge i den, og får noget der kan klare den slags.
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 08:13 #4
Processoren skal hellere ikke være af typen Celeron eller AMD, de "æder" meget strøm.
Læg også mærke til hvor lange batteriet holder. Gå som minimum efter batterier der kan vare i 4-5 timer. Batteriet skal også helst være af mærket Lition.
Ned i en butik der forhandler disse maskiner.
Se den igang, løft den, tjek skærmen er god, se den arbejde med forskellige programmer, og sørg for den ikke laver som et kraftværk.
Avatar billede steven_larsen Nybegynder
10. juli 2004 - 20:24 #5
takker
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2004 - 20:43 #6
steven_larsen> nu nåede du ikke at acceptere eget svar, og det er godt. Bed i stedet folk om at smide et svar, så bliver du heller ikke anmeldt :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2004 - 20:43 #7
Og her er mit - hvis de andre skal have point burde du nok vente en dag el. 2 med at acceptere et svar ;)
Avatar billede steven_larsen Nybegynder
10. juli 2004 - 20:45 #8
Sorry!!
Avatar billede steven_larsen Nybegynder
10. juli 2004 - 20:48 #9
Freehelp: hvis du gerne vil have points, så smid lige en kommentar og jeg opretter et spm til dig....60 point selvfølgelig!

Jeg takker mange gange jer begge for svar.... og igen sorry!
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2004 - 20:50 #10
steven> du skal ikke undskylde :)
ang. point så deler jeg gerne med freehelp - men: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=freehelp - han tager ikke mod point...
Avatar billede freehelp Praktikant
11. juli 2004 - 08:30 #11
Du skal ikke undskylde Steven :-)

Point gik den rigtige vej - og som John siger vil jeg ikke have point for at hjælpe

//Freehelp