Avatar billede aciddrinker Nybegynder
06. juli 2004 - 18:51 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Norman, godt eller skidt?

jeg har ikke meget forstand på firewalls og antiviruser og sådan. så jeg vil høre jer om Norman er godt?

og hvis muligt, hvor jeg kan få en bedre firewall? (gratis helst)

på forhånd tak :)
Avatar billede -hyber- Nybegynder
06. juli 2004 - 18:53 #1
Jeg har dårlige erfaringer med Norman pakken (Sikkerhedspakke fra tdc.)
Det kører ikke særligt stabilt, er meget besværligt at installere!

Hvis jeg var dig ville jeg 100 % vælge Norton Firewall! Det ved man sQ hvad er :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juli 2004 - 18:53 #2
Jeg kan anbefale AVG-antivirus, samt Sygate firewall.

AVG : http://www.grisoft.com/us/us_index.php
SYGATE : http://www.sygate.com/
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juli 2004 - 18:59 #3
AVG mere direkte - http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
SYGATE mere direkte - http://smb.sygate.com/buy/download_buy.htm - vælg den nederste.
Avatar billede resist Nybegynder
06. juli 2004 - 19:00 #4
Prøv at kigge på denne pakke: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Jeg har selv brugt Sygate, og det er en udmærket gratis firewall med mange muligheder.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
06. juli 2004 - 19:13 #5
resist - nu så jeg lige på den der pakke du sendte et link til.. der var en anden Firewall: Bitguard.. ville bare lige høre om du (eller nogen af jer andre) har "prøvet" den? der står den sku være god, men vil lige høre jeres mening, hvis I kendte til den?

victor-1 - jeg har haft AVG før.. men det var kun sådan en Trial man kun havde i nogle dage.. det du gir link til, det er ikke en trial?
Avatar billede resist Nybegynder
06. juli 2004 - 19:14 #6
Som virusscanner bruger jeg Avast, og det giver mig ingen problemer. Programmet opdaterer automatisk, og jeg har ingen virus ;-)
Linket til Avast findes også i "pakken" fra Spywarefri.dk
Avatar billede resist Nybegynder
06. juli 2004 - 19:16 #7
Jeg bruger Bitguard i dag. Den er rigtig god og yder den beskyttelse, jeg forlanger.
Avatar billede resist Nybegynder
06. juli 2004 - 19:19 #8
Og det er ikke et salgstrick ;-) Jeg var også glad for Sygate Personal Firewall - men oplevede, at den sløvede computeren lidt.

Mvh
Resist Team Spywarefri.dk
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
06. juli 2004 - 19:19 #9
okay. men Bitguard koster penge, ikke? - så jeg vidst nok lige.

og jeg har faktisk lige downloadet avast. såeh det jo godt nok :)
Avatar billede resist Nybegynder
06. juli 2004 - 19:42 #10
Du er godt beskytte af Avast og Sygate samt programmer fra "pakken".
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juli 2004 - 19:42 #11
AVG-antivirus er et freeware-program og det fungerer aldeles glimrende. Kan ikke bekræfte "resist's" oplevelse med Sygate, der ligesom AVG er et fuldt funktionsdygtigt freeware program.
Eneste betingelse for at benytte de to programmer er, at du registrerer dig på udbydernes hjemmesider. Og du kan roligt gøre det *S*
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
06. juli 2004 - 19:53 #12
okay. mange tak for det, resist og victor-1 .. pointene blir fordelt i mellem jer.

men lige et sidste spørgsmål til resist.. jeg har lige genstartet fra at installere Avast.. der kørte den en tjek igennem under boot'en.. gør den det hver gang?
Avatar billede resist Nybegynder
06. juli 2004 - 19:58 #13
Velbekomme ;-)

Den scanner første gang den bliver installeret, og gør det ikke hver gang!
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
06. juli 2004 - 20:01 #14
godt! - for det tager en helvedes tid :Þ
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juli 2004 - 20:04 #15
Velbekomme og tak for pointene ;o)
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
17. juli 2004 - 01:49 #16
norman er meget dårliget og kan ikke rigtigt noget....men prøv at gå ind på www.downloads.com og søg på AVG Anti virus. den kan du både får i en gratis version og i en version der koster lidt. men den gratis version er rimelig god.