Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 17:43 Der er 29 kommentarer

computer 1 finder 2 men ikke omvendt

Hej Eksperter,

Jeg har et problem. Jeg har oprettet et netværk mellem 2 bærbare. Begge bruger windows xp, men jeg kan kun se den ene computer fra den anden og ikke omvendt. Når jeg klikker på den computer som jeg ikke har adgang til siger den: Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresource. Kontakt serverens administrator for at løse problemet.

Mig ikke forstå!
Hjææææælp!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 18:02 #1
prøv at fjerne firewall.
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:03 #2
Det har jeg gjort
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
06. juli 2004 - 18:06 #3
den rigtige altså under
start > netværkssteder

så kan du vælge irewall fra på forbindelserne!
ER det der, eller din evt anden firewall!?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 18:07 #4
fint nok, ..O)
har du prøvet at lave netværks-disketten/guiden..?
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:07 #5
altså inde i lan forbindelse og egenskaber, avanceret ikk? for det har jeg gjort
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 18:10 #6
sørg for at de har samme domæne, og er i samme net, kald det evt. det samme(hvis man kan det?), når du har kørt diskketten, hvilken configuration har den så lavet.?, sikkert en med alt på auto.
Prøv at højreklikke og gå i egenskaber for at checke om alt er auto.
check om du har delt et drev, og om fil og udskriftdeling er installeret, installer evt.
husk at dele et drev.
Kan du pinge den anden maskine..?
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:11 #7
yes, alle mulige forskellige. Jeg har sagt anden forbindelse og så at de går ned i en fælles hub. For de andre virkede ikke, men spørgsmålet er om jeg skal starte forfra, og hvordan gør jeg så det. Jeg kan da ikke bare slette dem kan jeg?
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:13 #8
pinge?
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:14 #9
men det er da underligt at de begge kan se hinanden, men at det kun er den ene der kan gå ind på den anden og ikke omvendt. Noget må jeg da ha gjort rigtigt.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 18:27 #10
da du delte drevet, har du måske ikke afkrydset..> tillad andre at ændre ...< prøv det.?

pinge gør man fra kommandoprompt.. skriv feks. ipconfog..så kan du se om der er hul..men det er der, når du kan se dem begge.
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:28 #11
jeg har hakket tillad netværksbrugere at ændre mine filer af
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 18:30 #12
jeg ville slette forbindelsen, og prøve at lave en ny..
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:31 #13
hvordan gør jeg så det? sorry er lidt af en computerspasser!
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:33 #14
altså sletter!
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2004 - 18:35 #15
læg netbios protocol på begge maskiner så skal du se løjer :-)
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:36 #16
netbios protocol?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 18:38 #17
gå i netværkssteder/vis forbindelse.. slet den, og lav en ny via guiden.
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:40 #18
kan ikke slette! det står med gråt
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 18:43 #19
Det har aldrig været ude for..
har du prøvet at lave en ny via guiden..?
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 18:45 #20
undskyld, men nu er jeg lidt forvirret. Vil du ha at jeg skal lave et nyt netværk eller en ny lan forbindelse?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 19:28 #21
bare lav en ny lan... det er jo der ikke virker ordentligt. ikke sandt.?
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 20:01 #22
okay... jeg har lavet en ny lan på begge computere, og igen er det kun den ene der kan se den anden og ikke omvendt med beskeden: Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresouce, kontakt adminstrator bla bla. Det mærkelige er at jeg kan se begge computere i arbejdsgrupper
Avatar billede anra Nybegynder
06. juli 2004 - 20:21 #23
Prøv at aktivere gæstekontoen på pc'erne.

Kontrolpanel > brugerkonti > Gæst
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 20:36 #24
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 20:36 #25
virker ikke! sikke noget ged. Har virkelig prøvet alt nu!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 20:43 #26
har du prøvet at søge efter den ene pc..?
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 20:48 #27
jep, og den finder den også, men igen! Jeg kan ikke gå ind for så siger den:Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresouce, kontakt adminstrator
Avatar billede mclean Nybegynder
06. juli 2004 - 20:49 #28
er der et specielt sted jeg skal gå ind og give tilladelser udover de steder vi har skrevet om?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 21:43 #29
det vil jeg ikke mene, hvis du er logget ind som admin, burde det være det.!
Men prøve at søge efter det præcisse pc-navn..?
http://support.microsoft.com/?kbid=308421
ved ikke om det hjælper noget.?