Avatar billede racingbabe Nybegynder
06. juli 2004 - 15:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af nyt web

Hej!

Jeg har for hundrede år siden købt et domæne, og nu vil jeg gerne have min hjemmeside på nettet.

Jeg har et stykke papir med en masse koder, adresser mm.

Jeg skal lægge min side på X´s server, i dette tilfælde FrontPage - Hvordan gør jeg?

Hilsen Jeanne
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. juli 2004 - 16:01 #1
Du skal uploade til din webserver via et ftp-program.
Avatar billede racingbabe Nybegynder
06. juli 2004 - 16:04 #2
Hmm, der står bare i brevet: "For at lægge din hjemmeside på vores server skal du bruge et ftp program eller f.eks. Frontpage" - Så jeg regnede med at jeg kunne gøre det den vej?

Skal jeg så godt nok investere i et ftp program??? Eller er det gratis
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. juli 2004 - 16:08 #3
gratis- kan hentes på www.download.com
sög efter ftp.
Avatar billede 2c Nybegynder
06. juli 2004 - 16:12 #4
Hvis web udbyder understøtter "Frontpage extensions" (hvad han nok gør hvis det står i dit papir) kan du bare bruge "publishknappen" i Frontpage.
Avatar billede 2c Nybegynder
06. juli 2004 - 16:13 #5
Jeg fandt lige en tutorial til hvordan man gør på nettet: http://www.electricteacher.com/publish.htm
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. juli 2004 - 16:14 #6
Har aldrig brugt frontpage. Hvad gör den publishknap?
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. juli 2004 - 16:15 #7
OK, det var svar på mit spörgsmål.
Avatar billede racingbabe Nybegynder
06. juli 2004 - 16:19 #8
takker
Avatar billede Kengun Praktikant
06. juli 2004 - 21:09 #9
michael_stim> den "publishknap" bruges for at atuomatisk publisere det hele op på webserveren (der websitet skal ligge). men dette kræver at der er Frontpage Extension instaleret på serveren. ik alle webhoteller har støtte for det, og hvis dem har så bruger det å koste lidt mere. det er svært nemt at bruge den funktion fordi Frontpage hele tiden da holder rede på hvilke sider du ændrer, og således så trænger du ik holde rede på hvilke file der skal lægges som du må når du bruger ftp. nå skal det siges at nogle ftp-program har en funktion der kan "syncronisere" hva du har på din PC mod det der ligger på nættet, men alt i alt så synes jeg den publish funktion i FP er meget "nice" :) hvis du vil så kan du også opdatere dit site "live" mens du er online. du går da ind på din side i din internet browser (som for eksempel MSIE), trykker på den "Frontpage Edit"-knap, ændrer din side og klikker så på lagre, og vupti så er det du ændrede tilbage på nættet. beklager min dårlige dansk, jeg er norsk :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. juli 2004 - 22:13 #10
kengun>>Kommmer nok aldrig til at bruge frontpage, men det var da en genial knap, måske det eneste gode ved frontpage, hvem ved ;o)
Tak for oplysningen.