Avatar billede steenk Nybegynder
05. juli 2004 - 16:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af **arg til LPCWSTR

Hvordan konverterer jeg en række applikationsargumenter gemt i **arg til variabler af typen LPCWSTR som en given Win32 function tager som input ?

Er faldet over noget med nogle ATL makroer á la A2CW men kan ikke få dem til at virke - kan de bruges ?

Jeg er blevet noget rusten i C++ så en forklaring skåret i pap foretrækkes ;-)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
05. juli 2004 - 19:43 #1
Jeg er absolut ikke ekspert wide char's men prøv at kikke på eksemplet her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vccore98/HTML/_crt_mbtowc.asp

Måske er der noget du kan bruge.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2004 - 20:18 #2
A2CW virker fint - eksempel:

#include <stdio.h>

#include <afx.h>
#include <objbase.h>
#include <oleauto.h>
#include <wtypes.h>
#include <atlconv.h>

int main(int argc,char **argv)
{
  USES_CONVERSION;
  /* først den ene vej */
  LPCWSTR s = A2CW(argv[1]);
  /* så den anden vej */
  CString s2 = s;
  const char *s3 = (LPCTSTR)s2;
  printf("%s\n",s3);
  return 0;
}

Det mest besværlige er at finde de rigtige header filer så det vil compile.
Avatar billede steenk Nybegynder
06. juli 2004 - 09:09 #3
Tak Arne! Jeg har prøvet eksemplet via Visual C++ ver 6.0 men får følgende fejl:

Linking...
nafxcwd.lib(thrdcore.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol __endthreadex
nafxcwd.lib(thrdcore.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol __beginthreadex
Debug/setComment.exe : fatal error LNK1120: 2 unresolved externals
Error executing link.exe.

Filen compiler uden fejl
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2004 - 10:28 #4
Du er nødt til at compile med:

/MT

for multithreaded support.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2004 - 22:22 #5
OK ?
Avatar billede steenk Nybegynder
26. juli 2004 - 08:08 #6
Tak for hjælpen Arne - dit svar hjalp mig på rette vej.
Avatar billede steenk Nybegynder
26. juli 2004 - 08:10 #7
...og nu kan jeg ikke få lov til at acceptere dit svar ??!??
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2004 - 08:17 #8
Du markerer mit navn så det er blåt og klikker accepter ?