Avatar billede jnjnjn Nybegynder
02. juli 2004 - 09:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Manglende driver til den parallelle port

Hver gang computeren starter får jeg følgende vindue op på skærmen.
Overskrift: Okipage 4w-plus
Og så følgende:
"Driveren til den parallelle port er ikke installeret. Start setup.exe på installationsdisketten for at installere printerdriveren."
MEN jeg har ingen installationsdisketter.
I øvrigt fungerer printeren udmærket alligevel.
Hvordan løser jeg problemet?
Enten med driveren eller bare med fjernelse af den irriterende (og tilsyneladende overflødige) meddelelse hver gang computeren startes.
Jeg bruger Windows XP Home
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 09:09 #1
Hvis din printer ellers virker, og du blot vil have fjernet fejlmeddelelsen:

Prøv at klikke start | kør, skriv msconfig og tryk enter.
I fanebladet start skal du kigge efter programmer som hører til din oki printer. Altså noget overvågningssoftware, som mange printere installerer men som er helt overflødige. Jeg tror det er den der brokker sig
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
02. juli 2004 - 09:31 #2
Det har jeg gjort. Men der er ikke noget, der umiddelbart refererer til printeren.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 09:36 #3
Ok, blot som en test:
Prøv at fjerne krydset i alle enhederne inde i msconfig->start og genstart, og se om du stadig får fejlmeddelelsen.
Hvis du gør, kan du selvfølgelig blot sætte krydserne ind igen.
Hvis den derimod forsvinder, så er det et af de programmer der giver fejlmeddelelsen og så er det blot at finde programmet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 09:43 #4
Der er et par drivere på denne side som skulle virke med Xp, hvis ovenstående ikke skulle løse problemet:
http://www.windowsxp-drivers.com/drivers/58/58172.htm
Beder den om brugernavn så brug:
brugernavn drivers
password all
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
02. juli 2004 - 12:04 #5
Tak for hjælpen. Alt er nu som det skal være.
Det var den sidste løsning, der virkede.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
02. juli 2004 - 12:07 #6
Det er fantastisk, at Eksperten virker så godt. For et par dage siden kendte jeg ikke denne hjemmeside. Nu har jeg så fået løst tre problemer på to dage. Et med mit fjernsyn, et med min DVD og nu dette. TAK!!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 12:10 #7
Fint *s*
Jamen det er et fint forum vi har her.

Da det lod til at det var driveren, der løste problemet lægger jeg så et svar som du kan acceptere :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester