Avatar billede krogsager Nybegynder
01. juli 2004 - 01:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Palm III er en gamle sag kan den bruges til noget?

Jeg har en Palm III som bare ligger, nogle gode idéer til hvad jeg kan bruge den til? Evt. som fjernbetjening? Findes der software som kan bruges?
Har en Ipaq nu til det almindelige, så det skal bare være "et eller andet"

God forslag med henvisninger modtages og honoreres ;-)
Avatar billede hrc Mester
02. juli 2004 - 15:20 #1
Hvis du kan bruge den til noget så har jeg en ekstra craddle du må få.
Avatar billede krogsager Nybegynder
02. juli 2004 - 15:42 #2
hrc > det lyder fint, men hvis jeg ikke får nogle gode idéer her, så har jeg også en ledig craddle (og en PalmIII):-/
Avatar billede hrc Mester
02. juli 2004 - 21:14 #3
Tjaa. Jeg var nu glad for den indtil glasset på displayet blev knust. Skrev gudhjælpemig rejsebeskrivelser og den slags ind på den (fedt at batterierne kunne købes overalt) og så holdt den styr på min Outlook kontakt og kalender.

Et lille skakprogram kunne også læses ind og det var hvad jeg havde brug for.

Jeg undrede mig dog noget over at der end ikke var en mikrofon eller at hjælpetastaturet ikke ændrede sig efter hvilket land man havde valgt i opsætningen. Sådanne underlige ting at glemme.

Jeg endte dog med at købe en brugt Vx og det skulle jeg aldrig have gjort. For det første kom iPaq'en rullende ind fra venstre. Store og tunge, men med en masse savnede funktioner.

Dernæst fik min palm den sygdom som åbenbart plager Vx'erne. Trykket på skærmen med pennen bliver forrykket, så når jeg prikker i højre hjørne, så klikker jeg noget der er 1 cm derunder ... og så er problemet der: Hvordan kommer jeg til konfigurationsmenuen, hvor digitizeren justeres, når det sker via knappen i højre hjørne.

Lortetingest og ikke meget mere bevendt end min III'er.

... og nej, Den næste bliver nok en iPaq eller andet hvor jeg kan tilkoble en GPS så den kan bruges til min svæveflyvehobby. Ellers tak.
Avatar billede krogsager Nybegynder
02. juli 2004 - 22:19 #4
Jeg var faktisk meget tilfreds med III'eren, brugte den stort set som dig. Men man bliver jo til grin i flyveren når man hiver en III'er den frem :-/
Er meget tilfred med Ipaq'en, den "kan jo alt".

Jeg synes bare det er synd at smide den væk, den virker jo 100% -og det med batterierne er var en MEGET stor fordel, et ekstra batteri til Ipaq'en (som man skal huske at oplade) koster vel 400Kr.

Men derudover er det lidt småt med indslag her, men du kan jo få points for hyggesnakken:)
Avatar billede hrc Mester
03. juli 2004 - 20:20 #5
Næ tak. Jeg vil ikke plukke points af en Palm-ejer (vi bliver vist færre og færre). Synes du skal trække spørgsmålet tilbage igen.

I øvrigt så flyver jeg heldigvis aldrig meget uden selv at være piloten ;-)

Palm'en var unik da den kom frem, men så lagde 3Com sig til at sove og overlod markedet til Compaq. Nu har vi begge noget velfungerende men klar-til-at-smide-ud-hardware - og det er synd.
Avatar billede jensendk Nybegynder
16. juli 2004 - 09:09 #6
Synes nu nok at Palm er kommet fint med igen med Tungsten serien
Avatar billede krogsager Nybegynder
25. juli 2004 - 13:22 #7
Lukker spm.
Avatar billede aq_live Nybegynder
06. august 2004 - 15:40 #8
har masser af software til en palm kan sende dig noget hvis det er.
Avatar billede krogsager Nybegynder
06. august 2004 - 22:16 #9
aq_live> Det lyder dejligt, men jeg har ikke planer om at bruge den som PDA. Jeg har alt det originale software og endda et modem til den.
Det jeg havde tænkt om den måske kunne bruges som infrarød fjernbetjening eller lign. Eller en som vidste at den kunne noget, som en moderne PDA ikke kan, eller hvad ved jeg.
Hvis du har nogle idé'er vil jeg gerne høre om det:)
Avatar billede hrc Mester
07. august 2004 - 08:51 #10
Der findes software som kan emulere en fjernbetjening - har ikke prøvet det (mener det kostede noget) og kan beklagelsesvis ikke længere huske hvad programmet hedder. Men det findes!

Et andet problem som måske kunne løses ved at åbne Palm'en er om rækkevidden på lysdioden er stor nok. Måske kan man tune den til 40-50mA (da den jo pulser signalet så går det nok) - eller sætte en parabol på den for at ensrette strålen.

Egentlig en god idé som jeg vil prøve at undersøge på min krakelerede 3'er.
Avatar billede hrc Mester
07. august 2004 - 08:54 #11
Det er sikkert på www.tucows.com jeg har set programmet.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
01. september 2004 - 03:28 #12
hvis det er en workpad c3 fra ibm, som jeg har meget glæde af, så findes der små programmer til den, jeg skal lige se om jeg kan finde hvorfra de kan downloades, men det bliver ikke før i morgen.
Er der forøvrigt nogen, der ved om man kan få et stik til opladning via 12V fra bil?