Avatar billede thomasl Nybegynder
30. juni 2004 - 08:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor bliver panda af ?

Det er lidt besynderligt, at panda permanent protection bliver slået, fra hver gang jeg starter xp pro. Det må da slås til manuelt. Indstillingen saves og hvis jeg genstarter er panda igen slået fra.
Bruger ZoneAlarm Pro.
Jeg kender ikke årsagen. Har scannet for virus.  Derfor sender jeg lige en frisk hijack logfil. Har netop kørt addaware 6.0.
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. juni 2004 - 08:11 #1
Jamen vi vener da spændt *GH*
Avatar billede thomasl Nybegynder
30. juni 2004 - 08:12 #2
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
D:\programmer\båndvidde\BandwidthMonitor\BandwidthMonitor.exe
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
E:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\CursorXP\CursorXP.exe
D:\programmer\Nikon\NkView6\NkvMon.exe
E:\programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
D:\programmer\UltimateZip 2.7\uzqkst.exe
E:\programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
d:\Programmer\DefragMentor Premium\DPSV.exe
e:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Titanium\Pavsrv51.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
e:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Titanium\AVENGINE.EXE
e:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Titanium\Apvxdwin.exe
e:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Titanium\pavProxy.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\programmer\hijackThis\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tv2.dk/
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - e:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [EmsaBandwidthMonitor] D:\programmer\båndvidde\BandwidthMonitor\BandwidthMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "e:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CursorXP] "C:\Programmer\CursorXP\CursorXP.exe" -s
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = E:\programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: UltimateZip Quick Start.lnk = D:\programmer\UltimateZip 2.7\uzqkst.exe
O4 - Global Startup: NkvMon.exe.lnk = D:\programmer\Nikon\NkView6\NkvMon.exe
O4 - Global Startup: Reboot.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet - file://d:\Programmer\LeechGet 2004\\AddUrl.html
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet Wizard - file://d:\Programmer\LeechGet 2004\\Wizard.html
O8 - Extra context menu item: Free Software - d:\Programmer\TextWiz\hh.html
O8 - Extra context menu item: Parse with LeechGet - file://d:\Programmer\LeechGet 2004\\Parser.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: ShellSearch (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ShellSearch (HKCU)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: d:\spy\spamfighter\proxy\proxy.dll
O16 - DPF: Nordea Online investering - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38013.4257175926
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F9408298-9658-482C-8B02-93F09A80225F} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0104.exe
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. juni 2004 - 08:18 #3
Umiddelbart er der ikke noget alarmerende i din log.
Der er et par småting, men ikke noget der kan genere din panda.

Jeg tænkte på om der var et forum hos panda, man kunne lede lidt i?
Jeg tror det er en indstilling, du skal have rettet på.

Du kan fixe:
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
og fjerne:
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe

Så er din log pletfri :O)
Husk at slå systemgendannelsen fra inden du fixer og til igen bagefter...
Avatar billede thomasl Nybegynder
30. juni 2004 - 08:34 #4
Det prøver jeg
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. juni 2004 - 08:39 #5
Avatar billede thomasl Nybegynder
30. juni 2004 - 09:47 #6
nu er problemet løst! Jeg fandt ikke et forum hos panda. Gik derefter ind i WinSpeedUp 2.61. I Wizard blev der givet meddelelse om at der var for mange startende programmer
Det rettede jeg, så kun lydstyrke startede op. Derefter satte jeg flueben i de programmer jeg ville havde til at starte igen efter en genstert. Det var den indstilling der skulle rettes. Du må lige sende et svar så er der point for indsatsen. Tak for hjælpen med udlusningen
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. juni 2004 - 09:50 #7
Det var da godt at du fandt en løsning.
Og ekstra godt at lægger den herind også.
Så er der jo andre der kan få glæde af det en anden gang. Super!
Avatar billede thomasl Nybegynder
30. juni 2004 - 10:05 #8
jeg har prøvet flere gange at acceptere men der sker ikke noget. Så en kommentar mere. Det kan være det er det der skal til :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. juni 2004 - 10:07 #9
Har du markeret navnet i boxen til venstre?
Avatar billede thomasl Nybegynder
30. juni 2004 - 10:08 #10
nej, ups sådan
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. juni 2004 - 10:10 #11
Mange tak for det :O)

Stay cool