Avatar billede bammik Nybegynder
28. juni 2004 - 21:48 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP. min mus er levende.

Hejsa med jer,

Jeg har et mindre problem med min mus den har lidt sin egen vilje, når jeg fører markøren hen det sted jeg ønsker at trykke eller markere noget kan den finde på at kører lidt mere selv om jeg holder min mus stille, og den kan finde på at køre lidt mere end man gerne vil have den til hvis man kun skal rykke den lidt.

Problemmet er opstået for en uges tid siden men der er scannnet for virus og lign. hvis det kunne have noget med det at gøre.

Det skal lige siges at det er en trådlås mus vi snakker om og den er ikke optisk den er af den gamle slags med kuglen.

Håber der er en med et godt råd.
Avatar billede peet-49 Novice
28. juni 2004 - 21:51 #1
Skift batterierne.
Avatar billede bammik Nybegynder
28. juni 2004 - 21:56 #2
De er næsten nye, max 14 dage gamle. så tror ikke det er det.
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. juni 2004 - 21:56 #3
Ja, skift batterier og prøv en anden kanal. Man kan få de mærkligste resultater, hvis en kanal bliver forstyret.
Avatar billede bammik Nybegynder
28. juni 2004 - 22:02 #4
Uha skift kanal? det er ikke noget jeg ved noget om, kan du give mig en lille guide?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. juni 2004 - 22:04 #5
... modtager "dimsen" kan jo klistres under bordpladen (hvis der ikke er metal imellem) så er den da tæt på...
Det har jeg måtte gøre engang på et kontor med 4 PC pladser med samme type trådløs mus men kun een kanal...
Avatar billede peet-49 Novice
28. juni 2004 - 22:05 #6
Det er langt fra alle trådløse mus, der kan skiftes frekvens på, sidder der ikke en lille omskiftyer i bunden, kan der ikke skiftes.
Avatar billede bammik Nybegynder
28. juni 2004 - 22:08 #7
der sider en lille knap i bunden af musen men det lille klistermærke er slidt så jeg ikke kan se hvad der har stået.
Måske noget med connect men er ikke sikker
Avatar billede peet-49 Novice
28. juni 2004 - 22:10 #8
Konnect bruget kun, år der skiftes batterier, eller kablet til sender/modtager, har været pillet ud.
Avatar billede bammik Nybegynder
28. juni 2004 - 22:21 #9
OK nu ville jeg lige prøve at sætte modtageren tæt på musen og med min paniske bevægelser fik jeg trykket på en knap på modtageren som så laver et billede på min skærm der beskrive hvordan man ændre id og/eller kanal på musen og keyboard.
Så nu er det gjordt så må jeg håbe det hjælper.

Man skulle holde connect knappen nede i to sekunder og så gjorde den det af sig selv i løbet af 30 sekunder.

Tak for jeres indsats.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. juni 2004 - 22:26 #10
... ellers må katten igang - med en for levende mus *LOL*
Avatar billede peet-49 Novice
28. juni 2004 - 22:28 #11
Svarer også lige, hvis du kunne bruge noget af mit.
Avatar billede peet-49 Novice
28. juni 2004 - 22:33 #12
Takker for point.
Avatar billede bammik Nybegynder
28. juni 2004 - 22:35 #13
det var så lidt. Det blev jo løst i fællesskab.