Avatar billede pfelgk Nybegynder
28. juni 2004 - 15:34 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Startside ændres

Startsiden ændres automatisk tilbage til :about blank
det er en adsl forbindelse og der er antivirus program opdateret samt lavasoft spyware.
Styresystem er win 98.
er der nogen der kan forklare det?
Avatar billede jabas Nybegynder
28. juni 2004 - 15:37 #1
Ja jeg kan... du har simpelt hen en troansk hest og jeg har haft den samme:

her gå ind på den her side og download programmet så kører du det også er "hesten"
væk

http://web1.noadware.net/new/?hop=lironzz
Avatar billede jabas Nybegynder
28. juni 2004 - 15:40 #2
hallo øhh point tak
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. juni 2004 - 17:05 #3
>> Jabas: Point får man først når brugeren har konstateret at problemet er løst.

>> pfelgk: Jeg vil ikke anbefale dig at bruge det program som jabas linker til. Se under dette link hvorfor:
>> geekseek: Jeg tror du skal lade være med at hente noadware. Se lige på det her link:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2226&SearchTerms=noadware

Programmet er blevet sat på listen over dårlige værktøjer på www.spywarefri.dk
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. juni 2004 - 17:09 #4
Prøv heller med en opdateret version af Adaware og/eller spybot S&D som kan findes på:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

(husk at opdatere efter download: Se i dette spørgsmål for hvordan Spybot bedst opdateres: http://www.eksperten.dk/spm/514691)

Hvis det ikke hjælper så kør Highjackthis (findes også på ovennævnte link) og læg loggen herud. Så skal der nok være nogen, der kan hjælpe dig videre.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. juni 2004 - 17:11 #5
About:Blank er, så vidt jeg ved, en ny variant af CWS. Den kan ikke fanges med Adaware, spybot, eller CWShredder.
Det eneste der hjælper er at køre "AboutBuster", og den kan du få.. lige her:
http://tools.zerosrealm.com/AboutBuster.zip
http://www.downloads.subratam.org/AboutBuster.zip
Avatar billede pfelgk Nybegynder
30. juni 2004 - 13:37 #6
Kan ikke fjerne-hermed hijackis:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IRMON.EXE
C:\PROGRAMMER\ADSL\WINPPPOVERETHERNET.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZTSB08.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOTDD01.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP SOFTWARE UPDATE\HPWUSCHD.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\WINZIP\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
D:\HJT.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: . - {D34F08C5-4F18-477c-86CB-1A9BEECFE37B} - C:\WINDOWS\APPLICATION DATA\IETM\IETM.DLL (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {26C09BC1-BED8-11D8-B48E-000BFE945946} - C:\WINDOWS\SYSTEM\DJGGMC.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [IrMon] IrMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [WinPoET] C:\Programmer\ADSL\WinPPPoverEthernet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\SYSTEM\hpztsb08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeviceDiscovery] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-aware] "C:\PROGRAMMER\LAVASOFT\AD-AWARE 6\AD-AWARE.EXE" +c
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IEengine] C:\Program Files\Internet Explorer\IEengine.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ssgrate.exe] C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTEM.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Adaware Bootup] C:\PROGRAMMER\LAVASOFT AD-AWARE\AD-AWARE.EXE /Auto /Log "C:\PROGRAMMER\LAVASOFT AD-AWARE\"
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab
O16 - DPF: {CCA6CE4C-2199-4A4F-9542-12E0163D6841} (Dialer Class) - http://sessa.isprime.com:81/tel2net/CABEDialer.cab
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://C:\MAIN.MHT!http://d.dialer2004.com//paxan/main.chm::/testnewload.exe
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?38131.0081712963
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab