Avatar billede eskimab Nybegynder
25. juni 2004 - 12:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ventetid ved opstart

Efter jeg har fået ADSL skal jeg vente 1 minut efter mit skrivebord er kommet frem og jeg har haft mulighed for at åbne andre programmer... Hvad kan denne ventetid skyldes?
Avatar billede nopsen Ekspert
25. juni 2004 - 12:54 #1
Det kan skyldes manglende/gamle drivere, har du installeret alle tilhørende drivere til dit bundkort og til lan?
Avatar billede eskimab Nybegynder
25. juni 2004 - 12:56 #2
Det er jeg ikke helt sikker på... Hvordan kan jeg finde ud af det?
Avatar billede nopsen Ekspert
25. juni 2004 - 12:59 #3
hvis du går ind under enhedshåndtering, kan du tage egenskaber for de forskellige enheder og kigge under driver, der skal gerne stå producentens navn og ikke microsoft. Prøv at kigge under netværkskort og se om det er tilfældet med den.
Hvis du ikke har installeret nogen drivere, er det ikke underligt at der er problemer, så hvis du ikke lige ved hvilke du skal installere, så skriv hvad bundkort model du har, så kan jeg finde et link til dem.
Avatar billede eskimab Nybegynder
25. juni 2004 - 13:13 #4
Realtek RTL8139 Family PCI Ethernet NIC
Jeg har winXP
Avatar billede nopsen Ekspert
25. juni 2004 - 13:25 #5
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=16&Software=True

det er driveren til dit netkort du kan finde her, men du skal også tjekke at de andre drivere er i systemet, såsom chipset, grafik, lyd osv.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. juni 2004 - 13:26 #6
hvis du har din bundkort model, ligger alle driverne sikkert samlet hos producenten, det var derfor jeg gerne ville vide hvilket bundkort du har.
det kan være at de nyeste drivere til systemet kan hjælpe.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. juni 2004 - 13:31 #7
Har haft samme problem.
Hos mig skyldtes det mit sikkerhedsprogram. ( Norman virus/firewall )
Efter jeg har fået en router installeret er problemet løst.
Avatar billede eskimab Nybegynder
29. juni 2004 - 10:45 #8
hvordan finder jeg ud af hvilken model mit bundkort er?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juni 2004 - 14:11 #9
hent dette program, det kan fortælle dig hvilke dele du har din pc.
Avatar billede eskimab Nybegynder
29. juni 2004 - 14:42 #10
ok her var hvad jeg lige kunne finde ud af...

motherboard oem: shuttle computer group inc.
bios version: award modular BIOS v. 6.00pg
Chipset  Vendor: VIA Technologies Inc.
Chipset: VT8366/A,VT8367 Apollo KT266/A,KT333CPU to Pci Brigde
DMI/SMBIOS vers.: 2,2
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juni 2004 - 15:06 #11
ok her er et direkte link til chipset-driverne, installer dem, sig ok til at installere alt det den foreslår.

http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_Hyperion%204IN1_V451v.zip
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juni 2004 - 15:08 #12
hvad siger everest om dit netværkskort? har du et navn på det?
Avatar billede eskimab Nybegynder
29. juni 2004 - 18:23 #13
Har jeg ikke allerede givet dig det?

Netværks Adapter Beskrivelse
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
WAN (PPP/SLIP) Interface
Avatar billede eskimab Nybegynder
29. juni 2004 - 18:24 #14
har installeret alle de nye drivere men det er stadig det samme...
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juni 2004 - 19:05 #15
ups sorry var ikke vågen :)
måske det er noget lign vejmands problem med firewall eller antivirus, ellers er jeg desværre blank lige nu.